Článek
Modernizace Kii Sorento se opravdu povedla. Vůz srší prostorností, kvalitou zpracování a porcí stylu. Recenzovanou verzí byla výbava TOP s dieselovým motorem 2.2 litru CRDI o výkonu 194 koní, osmistupňovou převodovkou a pohonem všech čtyř kol. Stupeň výbavy TOP je ten nejvyšší s porcí praktických vychytávek a designových prvků.
Design
Nejvíce upoutají příplatková 20" kola s kontrastním lakováním. Barva modrá mineral na testovaném voze krásně vyniká a opravdu nelze přehlédnout. Designové prvky nakombinované chromem a s černou optikou působí velice luxusně a podtrhuje robustnost celého vozu. LED světlomety mají zajímavou grafiku s LED lištou pro denní svícení. Dálková světla jsou velmi výkonná a svítí opravdu hodně daleko. Funkce automatického přepínání na potkávací světlomety funguje překvapivě pohotově.
V interiéru jsou příjemným designovým prvkem kožené sedačky, obložení palubní desky kůží anebo křišťálový volič automatické převodovky. Infotainment je velice intuitivní a disponuje také rychlou vezou na dotyk. Na digitální kokpitu lze měnit mezi několika vzhledy a je také dobře přehledný stejně jako head-up displej.
Průběh jízdy
Jízda je komfortní a vůz je citlivý na pohyb volantu. Na plyn není žádná velká odezva a dvouspojková převodovka je opravdu rychlá. V zatáčkách se navzdory váze vůz nijak nenaklání a průjezd ostrých zatáček je krásně plynulý. Podvozek je příjemně měkký a nemají na to vliv ani velká 20" kola.
Pokročilý systém bezpečnostních asistentů je opravdu dobře propracovaný. Mezi asistenty nechybí pokročilý adaptivní tempomat, hlídaní mrtvých úhlů, hlídání jízdy v pruzích a čtení dopravních značek. Propracovaný je i řada parkovacích asistentů, kde zaujme panoramatický pohled 360 stupňů kolem vozu. Kamery a senzory se nacházejí všude kolem vozu, takže není problém s takto velkým vozem manévrovat ani v menších prostorech. Stejně tak dopomůže i digitální zpětné zrcátko, které udává dobrý rozhled dozadu. Kamery v zrcátkách, po vyhození blinkru promítají prostor vedle vozu a za ním do virtuálního kokpitu řidiče.
Jízdu zpříjemňují kvalitní materiály, vyhřívání a odvětrávání předních sedaček a masážní sedadlo řidiče. Masážní funkce má tři módy. masírováni pánve, beder anebo celého těla. K nastavení je i intenzita masáže a po několika zapnutích v plné intenzitě už vám vůz tělo opravdu promasíruje. Apple Car Play a Android Auto je velmi rychlé na připojení a dobře funguje s velkým displejem infotainmentu. Spodní displej slouží pro dvojí ovládání. Buď na ovládání infotainmentu nebo klimatizace jednoduchým přepnutím na displeji. Toto zajímavé řešení ušetřilo prostor, a tak je interiér pěkně uhlazený. Samozřejmostí je několik portů USB-C a bezdrátová nabíječka.
Prostornost
Prostor v kabině vozu je více než dostačující. Přední sedačky nastavené na člověka vysokého 190 cm neomezují prostor cestujících na zadních sedačkách. Zadní sedačky jsou polohovatelné a také vyhřívané. Loketní opěrka je díky širokému interiéru velká a jsou v ní zabudovány držáky pití stejně jako ve dveřích. Testovaná verze byla v pětimístném provedení, a tak zavazadlový prostor nabídl 705 litrů. Na všechna míst se dobře nastupuje i vystupuje i přes to, že se sedí opravdu vysoko.
Minusy
Velkým minusem vidím asistent čtení dopravních značek, který je sice dobře propracovaný, ale občas přečte značku s dodatkovou tabulkou a ihned omezuje rychlost. Překročení rychlosti doprovází pípání, které je velmi rušivé. Funkce se dá samozřejmě vypnout, ale musí se tak udělat pokaždé, co se znovu nastartuje.
V zavazadlovém prostoru se nachází roletka, která nemá pojezdové lišty, a tak je velký problém se trefovat do úchytů a celkově to působí velmi levně. V TOP výbavě bych čekal lepší řešení věci, které se používá opravdu v každodenním provozu.
Zklamáním je i nemožnost nakonfigurovat natáčecí světlomety, aby se světla kvůli protijedoucím vozům nemuseli tlumit.
Celkové zhodnocení
Až na malé detaily jsem byl z vozu opravdu nadšený. Překvapilo mě kvalitní zpracování a celkový design, který je naživo ještě lepší než na fotce. Jízda je opravdu moc příjemná, a tak bych doporučil toto SUV zařadit do výběru rodinného auta vyšší třídy, ale i jako manažerský vůz. Cenovka verze TOP 1 579 000 Kč sice není malá, ale v porovnání s konkurencí je opravdu oprávněná.
Test již můžete najít na tomto odkazu na novém YouTube kanálu CarPoint: https://youtu.be/LA7ZbtY6KEw

Kia Sorento

Kia Sorento

Kia Sorento

Kia Sorento

Kia Sorento

Kia Sorento

Kia Sorento

Kia Sorento
Poděkování
Také bych chtěl ještě poděkovat autosalonu Jiří Souček, který nám vyšel ve všem vstříc a vůz nám zapůjčil.

https://www.jirisoucek.cz
Autor: Matěj Boršovský