Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Test Kia Sorento 2.2 CRDI: prostorné rodinné SUV s porcí stylu a luxusu

Foto: CarPoint

Videotest již na novém YouTube kanálu CarPoint. Prostorný vůz, který se nenechává zahanbit konkurencí vyšší třídy.

Článek

Modernizace Kii Sorento se opravdu povedla. Vůz srší prostorností, kvalitou zpracování a porcí stylu. Recenzovanou verzí byla výbava TOP s dieselovým motorem 2.2 litru CRDI o výkonu 194 koní, osmistupňovou převodovkou a pohonem všech čtyř kol. Stupeň výbavy TOP je ten nejvyšší s porcí praktických vychytávek a designových prvků.

Design

Nejvíce upoutají příplatková 20" kola s kontrastním lakováním. Barva modrá mineral na testovaném voze krásně vyniká a opravdu nelze přehlédnout. Designové prvky nakombinované chromem a s černou optikou působí velice luxusně a podtrhuje robustnost celého vozu. LED světlomety mají zajímavou grafiku s LED lištou pro denní svícení. Dálková světla jsou velmi výkonná a svítí opravdu hodně daleko. Funkce automatického přepínání na potkávací světlomety funguje překvapivě pohotově.

V interiéru jsou příjemným designovým prvkem kožené sedačky, obložení palubní desky kůží anebo křišťálový volič automatické převodovky. Infotainment je velice intuitivní a disponuje také rychlou vezou na dotyk. Na digitální kokpitu lze měnit mezi několika vzhledy a je také dobře přehledný stejně jako head-up displej.

Průběh jízdy

Jízda je komfortní a vůz je citlivý na pohyb volantu. Na plyn není žádná velká odezva a dvouspojková převodovka je opravdu rychlá. V zatáčkách se navzdory váze vůz nijak nenaklání a průjezd ostrých zatáček je krásně plynulý. Podvozek je příjemně měkký a nemají na to vliv ani velká 20" kola.

Pokročilý systém bezpečnostních asistentů je opravdu dobře propracovaný. Mezi asistenty nechybí pokročilý adaptivní tempomat, hlídaní mrtvých úhlů, hlídání jízdy v pruzích a čtení dopravních značek. Propracovaný je i řada parkovacích asistentů, kde zaujme panoramatický pohled 360 stupňů kolem vozu. Kamery a senzory se nacházejí všude kolem vozu, takže není problém s takto velkým vozem manévrovat ani v menších prostorech. Stejně tak dopomůže i digitální zpětné zrcátko, které udává dobrý rozhled dozadu. Kamery v zrcátkách, po vyhození blinkru promítají prostor vedle vozu a za ním do virtuálního kokpitu řidiče.

Jízdu zpříjemňují kvalitní materiály, vyhřívání a odvětrávání předních sedaček a masážní sedadlo řidiče. Masážní funkce má tři módy. masírováni pánve, beder anebo celého těla. K nastavení je i intenzita masáže a po několika zapnutích v plné intenzitě už vám vůz tělo opravdu promasíruje. Apple Car Play a Android Auto je velmi rychlé na připojení a dobře funguje s velkým displejem infotainmentu. Spodní displej slouží pro dvojí ovládání. Buď na ovládání infotainmentu nebo klimatizace jednoduchým přepnutím na displeji. Toto zajímavé řešení ušetřilo prostor, a tak je interiér pěkně uhlazený. Samozřejmostí je několik portů USB-C a bezdrátová nabíječka.

Prostornost

Prostor v kabině vozu je více než dostačující. Přední sedačky nastavené na člověka vysokého 190 cm neomezují prostor cestujících na zadních sedačkách. Zadní sedačky jsou polohovatelné a také vyhřívané. Loketní opěrka je díky širokému interiéru velká a jsou v ní zabudovány držáky pití stejně jako ve dveřích. Testovaná verze byla v pětimístném provedení, a tak zavazadlový prostor nabídl 705 litrů. Na všechna míst se dobře nastupuje i vystupuje i přes to, že se sedí opravdu vysoko.

Minusy

Velkým minusem vidím asistent čtení dopravních značek, který je sice dobře propracovaný, ale občas přečte značku s dodatkovou tabulkou a ihned omezuje rychlost. Překročení rychlosti doprovází pípání, které je velmi rušivé. Funkce se dá samozřejmě vypnout, ale musí se tak udělat pokaždé, co se znovu nastartuje.

V zavazadlovém prostoru se nachází roletka, která nemá pojezdové lišty, a tak je velký problém se trefovat do úchytů a celkově to působí velmi levně. V TOP výbavě bych čekal lepší řešení věci, které se používá opravdu v každodenním provozu.

Zklamáním je i nemožnost nakonfigurovat natáčecí světlomety, aby se světla kvůli protijedoucím vozům nemuseli tlumit.

Celkové zhodnocení

Až na malé detaily jsem byl z vozu opravdu nadšený. Překvapilo mě kvalitní zpracování a celkový design, který je naživo ještě lepší než na fotce. Jízda je opravdu moc příjemná, a tak bych doporučil toto SUV zařadit do výběru rodinného auta vyšší třídy, ale i jako manažerský vůz. Cenovka verze TOP 1 579 000 Kč sice není malá, ale v porovnání s konkurencí je opravdu oprávněná.

Test již můžete najít na tomto odkazu na novém YouTube kanálu CarPoint: https://youtu.be/LA7ZbtY6KEw

Foto: CarPoint

Kia Sorento

Foto: CarPoint

Kia Sorento

Foto: CarPoint

Kia Sorento

Foto: CarPoint

Kia Sorento

Foto: CarPoint

Kia Sorento

Foto: CarPoint

Kia Sorento

Foto: CarPoint

Kia Sorento

Foto: CarPoint

Kia Sorento

Poděkování

Také bych chtěl ještě poděkovat autosalonu Jiří Souček, který nám vyšel ve všem vstříc a vůz nám zapůjčil.

Foto: CarPoint

https://www.jirisoucek.cz

Autor: Matěj Boršovský

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz