Článek
Nový městský retro-moderní crossover od francouzské automobilky Renault je inspirovaný legendárním modelem Renault 5 z roku 1972 a v plné kráse se představil na ženevském autosalonu. Svého předchůdce nezapře. Celá karoserie jde proti trendům – je totiž hranatá stejně jako u starého modelu. Nápadná jsou i světla nebo lišta na dveřích zavazadlového prostoru s číslem 5. Za zmínku stojí i indikátor stavu baterie na přední kapotě vozu, který vás po každém přiblížení klíčku k vozu přivítá magickým číslem 5. Velikostně zapadá mezi modely Clio a Twingo, ale i přesto má zavazadlový prostor objem 326 litrů. Na délku měří necelé 4 metry a je 2,5 metru široký.

Renault 5 E-tech

Renault 5 E-tech
Dvě baterie, které jsou nevídaně vyrobené ze sloučeniny niklu, manganu a kobaltu pro lepší funkčnost a šetrnost k přírodě, jsou umístěné na obou nápravách. Mají kapacitu 40 kWh nebo 52 kWh, dávají výkon 95, 120 nebo 150 koní a poskytují dojezd až 400 km. Výkon při nabíjení činí 100 kW, což znamená, že z 15 na 80 % se Renault nabije za pouhou půlhodinu. Na malý městský crossover jsou to velmi pěkná čísla.
Jak už bylo zmíněno, jde o retromoderní design, který se velmi povedl. Hranatá světla a design přední masky působí jemně sportovním dojmem. Na boku stojí za zmínku čisté linie a červená ozdobná lišta okolo bočních oken. Na zádi nalezneme typická dlouhá hranatá světla, černou lištu přes zavazadelník a mírný spoiler s ozdobnou lištou. Na střeše se opět nachází číslo 5.

Renault 5 E-tech

Renault 5 E-tech
Interiér působí spíše moderním dojmem, ale nezapomnělo se na odkaz starého Renaultu. Řadička s displejem, který vyobrazuje francouzskou vlajku, číslo 5 nebo rok 1972, je umístěna pod volantem, jak je u nových Renaultů zvykem. Dále najdeme číslo 1972 pod loketní opěrkou a číslo 5 na potazích sedaček. Dlouhý displej přecházející od řidiče až ke spolujezdci zobrazuje všechna důležitá data a lze přes něj ovládat infotainment s Apple CarPlay nebo Android Auto, stejně jako všechny jízdní režimy a asistenční technologie. Jde například o autonomní řízení druhého stupně, nouzové brzdění při couvání nebo dálkové ovládání přes telefon.

Renault 5 E-tech

Renault 5 E-tech
Koženkou potažená palubní deska působí velmi luxusně. Na francouzský původ odkazuje třeba držák na bagetu, který je velmi stylový. Zajímavostí je i bohatá paleta barev a výběr osmnáctipalcových kol. Základní model, který bude k dispozici v tomto roce startuje na 625 000 Kč.
Verze Alpine A290 je prvním elektromobilem nové generace Renault. Vysoký výkon a sportovní vzhled se velice povedl a opět odkazuje na historii značky. Alpine však svou cenovku ještě nezná.

Renault 5 E-tech

Renault 5 E-tech

Renault 5 E-tech

Renault 5 E-tech

Renault 5 E-tech

Renault 5 E-tech

Renault 5 E-tech

Renault 5 E-tech

Renault 5 E-tech

Renault 5 E-tech
Autor: Matěj Boršovský
Sledovat nás můžete i na instagramu.
https://www.instagram.com/car.point.cz?igsh=MW03bzdzMGxmYXY3Mg%3D%3D&utm_source=qr
https://www.instagram.com/matejborsa?igsh=MWpoYjRkd21ndmF3aA%3D%3D&utm_source=qr