Článek
Jedná se o nástupce předchozího VW Tiguanu Allspace, který je v Evropě velmi oblíbený. Volkswagen tvrdí, že Tayron se stane vaším flexibilním společníkem jak pro každodenní život, tak i pro výjimečné chvíle.
Exteriér velmi připomíná nový model Tiguanu, takže zde nalezneme výraznou přední partii s osvětleným logem VW a LED lištou. Na zádi jsou nové světlomety, taktéž s osvětlenou lištou a logem VW. Velkou „stylovkou“ jsou dynamické směrovky, které určitě nepřehlédnete. Za příplatek můžete získat světlomety IQ.LIGHT HD-Matrix pro ještě lepší výhled ve tmě.
Zajímavostí je také celkové osvětlení okolí vozu pro snadnější nastupování a vystupování za tmy. Předek působí velmi dynamicky, především ve verzi R-Line. Mohutný předek dodává vozu dominanci a styl. Boční linie jsou velmi ladné a překvapivé. Směrem k zádi se boční okna zužují, což vytváří zajímavý dojem v kombinaci s vypouklým zadním blatníkem. Podél střechy vozu se táhne ozdobná lišta, která podtrhuje ladné linie. Záď vozu, doplněná o již zmíněné nové světlomety, je ozdobena nápisem Tayron a robustním nárazníkem.
Interiér je díky prodlouženému rozvoru opravdu prostorný, takže se na třetí řadě sedadel nebudete cítit jako sardinka. Zavazadlový prostor má objem 850 litrů, a v pětimístné verzi dokonce až 885 litrů. Verze eHybrid nabídne 705 litrů. Dále zaujmou pohodlně tvarovaná sedadla, která jsou za příplatek potažena kůží a látkou z mikrovlákna. Sedadla ergoActive nabízejí masážní systém na uvolnění vašich zad, beder a ramen. Ve standardní výbavě jsou vyhřívaná sedadla vpředu a vyhřívaný multifunkční volant.
Zajímavé je také ambientní osvětlení, které vytváří dojem 3D efektu a volitelně nabízí 30 barevných odstínů. Dekor dveří je kromě mikrovlákna přizpůsoben barvě vozu. Interiér je dále doplněn o obrazovku infotainmentu s úhlopříčkou až 38,1 cm. Virtuální kokpit u řidiče, který má vysoké rozlišení a umožňuje individuální přizpůsobení, má úhlopříčku 26 cm. Za příplatek lze objednat barevný a pokročilý Head-up displej na předním skle. Volič jízdních režimů na středové konzole nabízí velkou míru individualizace, umožňuje ovládat jak jízdní režimy, tak například hlasitost hudby.
Velmi praktickou vychytávkou je bezklíčový přístup do vozu, což oceníte při každodenním používání. Další užitečnou funkcí je poloautomatický asistent při couvání s přívěsem. Zadáte směr, kterým potřebujete couvat, a vůz už za vás převezme řízení — vy pouze ovládáte pedály a sledujete průběh celého manévru. Tažné zařízení utáhne až 2,5 tuny.
Mezi další asistenty patří adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, udržování jízdního pruhu, asistent nouzového brzdění vpředu i vzadu, a také nouzový asistent, který rozpozná, že se z nějakého důvodu nevěnujete řízení, sám bezpečně zastaví u krajnice a zavolá tísňovou linku. V případě hrozící nehody vůz automaticky utáhne bezpečnostní pásy, zavře všechna okna včetně střešního a zapne výstražná světla. Parkovací asistent vám nejen pomáhá při parkování, ale umí zaparkovat i zcela samostatně. Vaše stání v garáži či přístřešku si Tayron zapamatuje a zajede tam sám. Průběh můžete sledovat i pomocí aplikace. Celkem lze nahrát až pět parkovacích manévrů.
U Tayronu naleznete klasické benzinové i dieselové motorizace, ale také plug-in hybridní pohon. Ten spolupracuje s benzinovým motorem TSI. Čistě na elektřinu jste schopni ujet až 100 km, a v kombinaci obou pohonů dosáhnete dojezdu až 800 km.
Tayron je velkým soupeřem pro Škodu Kodiaq nebo Seat Tarraco a podle mého názoru vítězí na plné čáře. Cena vozu startuje na 1 109 900 Kč, přičemž k zákazníkům se dostane na jaře roku 2025.