Hlavní obsah

Chtěla jsem koupit boty ve slevě: prodavačka se mě ptala, jestli nemám peníze na něco lepšího

Foto: gpointstudio/freepik.com

Chtěla jsem si jen koupit pohodlné boty ve výprodeji. Prodavačka mě ale svým arogantním chováním dostala do situace, kterou jsem si ještě dlouho přehrávala v hlavě.

Článek

Nové boty

Byl to obyčejný den, kdy jsem po práci vyrazila do nákupního centra. Chtěla jsem se podívat po nějakých pohodlných botách na každodenní nošení, ideálně ve slevě, protože jsem zrovna šetřila na větší výdaje doma. Ve výloze jednoho známého obchodu jsem zahlédla nápis „Výprodej – až 70 % sleva“, a tak jsem zamířila dovnitř s nadějí, že najdu něco levného, co mi dobře padne.

Po chvíli zkoušení jsem našla jedny jednoduché béžové botasky, které byly zlevněné z původních 1 700 Kč na 599 Kč. Seděly perfektně. Měla jsem radost, že jsem narazila na něco pohodlného i hezkého. Zamířila jsem k pokladně.

Nevhodná poznámka

Prodavačka si boty vzala a než je začala markovat, podívala se na mě a s lehkým úšklebkem pronesla: „Tohle? Nechcete si raději připlatit za něco kvalitnějšího? Tohle kupují hlavně důchodkyně a studentky, co na nic jiného nemají.“ Na vteřinu jsem ztuhla. Nechápala jsem, že mi to říká úplně cizí člověk, a ještě tím tónem, který balancoval mezi posměchem a urážkou.

Pokusila jsem se zachovat klid. „Děkuji, ale tyhle mi vyhovují a líbí se mi,“ odpověděla jsem co nejzdvořileji. Jenže prodavačka pokračovala: „Já jen, že v tomhle budete mít nohy zničené do měsíce. Ale jestli je pro vás hlavní cena, tak vás nebudu přemlouvat.“ Už jsem ji dál neposlouchala. Řekla jsem, že si nákup rozmyslím, otočila se, odešla a boty jsem jí nechala na pokladně.

Nebyla jsem jediná

Doma mě to nepustilo z hlavy. Nešlo o ty boty, ale šlo mi o tu samozřejmou aroganci, se kterou mi cizí žena dávala najevo, že mé rozhodnutí nestojí za nic. Začala jsem přemýšlet, kolik lidí se v obchodech setkává s podobným přístupem, aniž by na to byli připraveni. Napsala jsem recenzi na stránkách obchodu a popsala svou zkušenost. Dokonce mi mou recenzi pochválilo několik dalších žen, které měly podobnou zkušenost.

O den později mi volala vedoucí pobočky s omluvou a ujištěním, že chování prodavačky řeší. Na boty jsem se pak vykašlala, ale něco ve mně se změnilo. Uvědomila jsem si, že si nemusím nechat takové věci líbit a že cena věcí neříká nic o hodnotě člověka.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz