Článek
Pohodová večeře
S kamarádkou jsme si po dlouhé době naplánovaly večeři. Vybraly jsme si hezky vypadající podnik v centru. Nebyl z nejlevnějších, ale chtěly jsme si udělat radost. Objednaly jsme si předkrm, hlavní jídlo, dezert a víno. Všechno bylo fajn, jídlo nám chutnalo, obsluha příjemná. Až do chvíle, než nám číšník přinesl účet.
Většinou si účet ani neprohlížím, ale tady mi celková cena moc neseděla. U jedné položky jsem zpozorněla, protože na účtence bylo napsáno steak z vysokého roštěnce – 720 Kč. Jenže žádná z nás si steak neobjednala. Já měla těstoviny, kamarádka rizoto. Ostatní položky seděly, ale tohle jsme rozhodně neměly.
Omyl, nebo záměr
Zavolaly jsme číšníka, ale ten co nás na začátku obsluhoval již nebyl v práci. Došel vedoucí směny a my se slušně zeptaly, co ta položka znamená. Tvrdil, že si někdo u našeho stolu steak objednal. Nechtěla jsem být nepříjemná, ale trvala jsem na tom, že jsme nic takového nejedly. Dokonce jsem mu ukázala fotku našeho jídla, kterou jsme si dělaly na Instagram. Začal být podrážděný. S kamarádkou jsme vůbec nevěděly jak jinak to vysvětlit a vedoucí začínal být opravdu nepříjemná. To už jsem začínala být nepříjemná i já.
Odmítly jsme zaplatit za něco, co jsme neměly. Řekla jsem mu, že pokud bude trvat na zaplacení, ráda si promluvím s jeho nadřízeným. Po pár minutách dohadování najednou ustoupil. Se slovy: „Dobře, asi se něco spletlo.“ vzal účet a přinesl nový, tentokrát bez steaku. S daleko menší cenou samozřejmě.
Sem už nikdy nepůjdeme
Už jsme si ani neobjednaly kávu, kterou jsme si chtěly dát. Možná to byla chyba systému, možná lidská chyba, nebo možná záměr, kdo ví. Ale i tak mě překvapilo, jak se obsluha snažila prosadit svou a svalit chybu na nás. Přišlo mi, že to bylo záměrné, protože trvalo poměrně dlouho než ustoupil.
Od té doby kontroluju účty v restauraci vždy. Ne proto, že bych chtěla hledat chyby, ale protože vím, že občas se něco opravdu záhadně navíc objeví. A pokud se někdo ozvete v klidu a bez scén, tak si myslím, že je to v pořádku.