Hlavní obsah
Příběhy

Po obědě v restauraci mi přišel účet na 4000 Kč. Započítali celý stůl vedle a nechtěli to opravit

Foto: Freepik/freepik.com

Chtěla jsem si s kamarádkou dát v klidu oběd. Místo toho mi naúčtovali útratu úplně cizí party a odmítli chybu uznat. Zavolali jsme policii a odešly s velmi trpkou zkušeností.

Článek

Příjemný oběd

Byla sobota a já si po náročném týdnu chtěla dopřát oběd v oblíbené restauraci na kraji města. Vzala jsem kamarádku a vyrazily jsme si popovídat, dát si něco dobrého a na chvíli vypnout. Vybraly jsme si stolek u okna a objednaly si každá jedno hlavní jídlo, vodu a na závěr dezert. Běžný lehký oběd, jaký by stál maximálně pár stovek.

Vedle nás seděla větší skupina lidí asi osm lidí, hluční, ale zjevně dobře naladění. Pili víno, objednávali předkrmy, hlavní jídla i drahé dezerty. Na tom samozřejmě nebylo nic zvláštního, až do chvíle, než nám přinesli účet.

Placení

Když nám číšnice přinesla účet, všimla jsem si hned, že je nezvykle dlouhý. A také že koncová částka je 4 037 korun. Nejdřív jsem si myslela, že došlo k nějaké chybě, že nám třeba omylem přinesli jiný účet. Jenže když jsem se zeptala, odpověděla s naprostým klidem: „To je váš účet. Sedíte u stejného stolu, jako byla předtím ta větší parta.“

Nechápavě jsem se podívala na kamarádku a pak zpátky na číšnici. „My jsme si ale objednaly každá jen jedno jídlo, vodu a dort. Tohle není náš účet.“ Číšnice si povzdechla a začala něco hledat v účtenkách. Pak ale řekla, že protože jsme si sedly ke stolu bez upozornění personálu, systém to bere jako pokračování předchozí skupiny. A že kuchyně má moc práce, aby to teď opravovala.

Tohle platit nebudu

Trvala jsem na svém. Požádala jsem o manažera. Ten přišel a s ledovým výrazem zopakoval to samé, co servírka. Dodal, že účtenky jsou sloučené a že pokud máme problém, máme si příště hlásit přesazení. Na moji poznámku, že jsme ani nevěděly, že někdo před námi u stolu byl, jen pokrčil rameny.

Odmítla jsem účet zaplatit. Nabídla jsem, že uhradíme jen naši část, což jsme měly zapsané na mobilu. Manažer řekl, že bez celé částky nemůže vydat potvrzení o zaplacení. Hrozil tím, že zavolá policii.

Přijela policie

Nakonec jsme policii zavolaly my. Přijeli dva příslušníci, vyslechli obě strany a trvali na tom, že zaplatíme jen to, co jsme skutečně objednaly. Restaurace ustoupila, ale odcházely jsme s pocitem naprostého ponížení. Nikdo se nám neomluvil.

O několik dní později jsem vše popsala v recenzi a přidala i fotku účtenky. Ozvali se mi další lidé s podobnou zkušeností. Uvědomila jsem si, že možná nešlo o náhodu, ale běžnou praktiku. Do restaurace už nikdy nevkročím. A poučení? Vždycky si zkontrolujte, za co vlastně platíte.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz