Článek
Kritici na to zareagovali ostře: upozorňovali na možné rasové podtóny, idealizaci bílého ideálu krásy a či nacistického symbolismu již ve slovní hříčce.
Aneb jak ihned napadnout první modrookou bělošku, která nemá nadváhu, a je vidět.
American Eagle obhájil kampaň tvrzením, že jde čistě o oslavu sebevědomí a stylu nošení džín.
Mnozí komentátoři i kulturní odborníci ale upozorňovali na údajné nevhodné sdělení—spojení genetiky a krásy v reklamě podle nich není náhoda.
Některé hlasy zase označují reakci za přehnanou, odkazují na dnešní kulturu hledající kontroverze všude, i kde nejsou.
Donald Trump pochvalně reagoval na kampaň po zjištění, že je Sweeney registrovaná jako republikánka, čímž tomu moc nepomohl.
Lizzo reagovala satiricky ve svém novém singlu „I'm Goin' In Till October“, rýmujíc „I got good jeans like I’m Sydney“, čímž reagovala na kontroverzi v reklamačním stylu.
Bratr Sweeney, Trent Sweeney, hravě reagoval na Instagramu: „It’s them good jeans“.
Navzdory kritice kampaň přinesla značný finanční efekt: akcie American Eagle vzrostly o 10–18 %, u některých analýz až 30 % v průběhu dvou týdnů.
Reakce Trumpa i Lizzo tuto kontroverzi přetavily do politického a popkulturního momentu.
Hromada lidí brečí na sítích, jak si teď připadají ponížení, jak si připadali neviditelní kvůli své váze a tmavšímu pigmentu, a teď je to zase zpátky - kvůli kampani se Sydney.
A nezbývá než dodat: Ano, dát v dnešní době hubenou modrookou bělošku do reklamy je průser! Příště chceme vidět v reklamě zase černou, morbidně obézní modelku. A nic jiného!
Zdroje: