Hlavní obsah
Lidé a společnost

Jaký má význam, zda byl Brežněv Ukrajinec?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V souvislosti s tématem okupace Československa v roce 1968 jsem viděl znovu otevřené téma, že Leonid Iljič Brežněv, tehdejší generální tajemník Komunistické strany Sovětského svazu, byl Ukrajinec.

Článek

Při pročítání příspěvků na Twitteru jsem narazil na debatu, kde jeden pisatel napsal, že Brežněv byl Ukrajinec. Druhý mu na to oponoval, že Ukrajinec nebyl, protože ač narozen na Ukrajině (resp. na území dnešní Ukrajiny), měl oba rodiče Rusy. Ale mě spíš než to, jestli byl nebo nebyl Ukrajinec, zaujalo to, jaký to má význam.

Zkusme si představit situaci, že Ukrajincem prostě byl a nikdo se o tom nepře. Znamená to snad, že to, co se na Ukrajině děje, tedy to, co tam Rusové dělají, je z pohledu Čecha v pořádku, protože v čele Sovětského svazu byl v roce 1968 Ukrajinec?

Nevadí mi, že Rusové bombardovali divadlo v Mariupolu, kde byly schovaní civilisté, protože Brežněv byl Ukrajinec?

Nevadí mi obrázky rozstřílených aut s nápisem „děti“, protože Brežněv byl Ukrajinec?

Nevadí mi, že Rusové zmasakrovali obyvatele Buči, protože Brežněv byl Ukrajinec?

Nevadí mi, že Rusové útočí raketami a drony na civilní cíle, aby terorizovali obyvatelstvo, protože Brežněv byl Ukrajinec?

Nevadí mi, že Rusové opakovaně útočí raketami na stejné cíle, aby pozabíjeli ještě záchranáře, protože Brežněv byl Ukrajinec?

Nevadí mi, že Rusové zavlekli do Ruska spoustu Ukrajinských dětí na převýchovu, protože Brežněv byl Ukrajinec?

Nevadí mi, že Rusové na okupovaných územích, znásilňují, mučí a vraždí, protože Brežněv byl Ukrajinec?

Nevadí mi, že Rusové pořádají absurdní referenda a anektují jen tak části cizí země, protože Brežněv byl Ukrajinec?

Nevadí mi, že Rusové v jednom kuse vyhrožují atomovými zbraněmi, protože Brežněv byl Ukrajinec?

Nevadí mi, že Rusové měli hroznou srandu, že umrzneme, až nám vypnou plyn, protože Brežněv byl Ukrajinec?

Nevadí mi, že Rusové ničí v Ukrajinských přístavech sklady s obilím, protože Brežněv byl Ukrajinec?

Myslím, že těm kterým to nevadí, to nevadí asi z jiného důvodu, a těm, kterým to vadí, to vadí bez ohledu na to, zda Brežněv byl nebo nebyl Ukrajinec.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám