Článek
Po nějaké době jsem šla opět nakoupit do jednoho nejmenovaného supermarketu, a to bych nebyla já, aby se mi něco nepřihodilo. Do tohoto obchodu chodím pravidelně nakupovat privátní značky, které jinde sehnat nelze. Kupuji pravidelně mýdla na doplnění do dávkovačů a nyní jsem vzala na zkoušku i gel na holení.
Poté se vždycky ještě porozhlédnu po akcích a po dalším nepotravinovém sortimentu, který jinde koupit nelze, jedná se zejména o mycí a dezinfekční prostředky, oblečení a elektrosortiment za rozumnou cenu.
Zcela náhodou jsem ve slevovém koši (to je vždycky koš na rohu k uličce, v němž jsou různé nepotravinové produkty za nižší cenu např. protože se jedná o poslední kusy, rozbalené balení, vrácené produkty atd.) narazila na balení dětských ponožek vel. 18-22, které byly za půlku. V košíku byly celkem 3 balení a každé balení obsahovalo 3 páry ponožek. Tak jsem si řekla, že jedny vezmu, když stojí necelých 50 Kč a uvidím, jak malé budou sedět.
Šla jsem se svým nákupem k samoobslužné pokladně, protože jsem měla jen pár věcí, stejně jsem chtěla platit kartou a nechtěla jsem čekat. Celý vozík jsem tedy dala do košíkové zóny a začala jsem markovat zboží jako obvykle. Načetla jsem si nejprve přes aplikaci zákaznickou kartu, kterou jsem přiložila ke skeneru a vzala jsem jako první do ruky zrovna ty ponožky, protože mi přišly jako první pod ruku.
A co se nestalo, ihned po namarkování to oznámilo chybu pokladny, konkrétně chybu v taškové zóně a pokladna začala pípat a volat obsluhu. Skvělý, povzdechla jsem si. Za chvilku přišla obsluha, odblokovala pokladnu a řekla mi, že mi ty ponožky nemůže prodat, že je cena zablokovaná.
Když jsem se jí zeptala proč, že se nejedná o žádnou časovou akci, která by skončila, ale o ponožky ve výprodejovém koši, tak mi neuměla odpovědět. Že to zkrátka nejde, že to nejde ani na normální pokladně a ponožky zahodila na zem. Ještě jsem se jí při odchodu zeptala, že tam jsou další 2 balení, zda by i u nich byl stejný problém, ale už neodpověděla. Možná mě neslyšela, možná mě pouze ignorovala, to nevím.
Každopádně už jsem to ani nezkoušela, chtěla jsem mít nákup rychle za sebou a ponožky byly stejně jen doplňkové. Zbytek nákupu šel namarkovat bez problému, po zaplacení mi vyjela účtenka, díky níž jsem si později otevřela kovovou zábranu v obchodě a mohla jsem odejít.
Stalo se něco podobného i někomu dalšímu? Proč byla cena zablokovaná? Proč tam tedy prodávají věci, které nelze namarkovat? Nebo proč není možnost takové věci, u kterých nelze načíst přes čtečku nová cena, namarkovat ručně, tedy bez skenování čárového kódu? Pokud se mezi čtenáři najde prodavačka, která má s tím zkušenosti, tak budu moc ráda za jakékoliv vysvětlení. Možná by to zajímalo i další čtenáře v diskusi, kterým se může stát nebo už stalo něco podobného.
Zdroje
Článek je sepsán na základě vlastního zážitku při nakupování v supermarketu dne 7. 5. 2025.