Článek
A o tom bude pojednávat tento článek.
Před pár dny, konkrétně 19.3., kdy mají svátek Josefové a Josefíny, se mi stala taková zvláštní příhoda. Volala jsem dědovi k svátku na jeho mobil a nedovolala jsem se. Respektive mobil vyzváněl, což bylo pro mě překvapivé, protože vždy když jsem se o to pokoušela, tak byl mobil nedostupný. Za chvilku mi zazvonil telefon a na displeji vidím „děda“, tak se mi ulevilo a ochotně jsem vzala telefon a na druhé straně se ozvalo: „Krása, prosím.“ Já jsem se rovněž představila a omluvila jsem se, že to je omyl.
Poté jsem zavolala babi, zda je vše v pořádku a rovnou jí řekla tu historku. Babi se jen zasmála a řekla, že děda má svůj mobil už půl roku uložený v šuplíku a samozřejmě vybitý, takže je to možné, že jeho číslo už dali znovu do oběhu a má ho nyní někdo jiný.
Abych to upřesnila, děda už je starší, bude mu 87 let, ale stále aktivní. Už před lety mu babi koupila mobil, aby měl i svůj a nebyl tak závislý pouze na jejím mobilním telefonu. Obzvlášť to bylo nebezpečné, když babička ještě chodila do práce a děda byl sám doma, teď už si ale oba užívají důchodu, takže jeden mobilní telefon oběma stačí.
Takže jsem tím jen chtěla říct, že pokud vlastníte druhý telefon, který nepoužíváte moc často, může se to stát i Vám. Mnohem větší problém ale nastane, pokud tzv. zdědíte telefonní číslo, které dříve patřilo nějaké firmě. To poté může být pro nového majitele velmi nepříjemné každému zákazníkovi neustále opakovat to samé dokola. Osobně si myslím, že by to měl řešit operátor a třeba po dobu prvního půl roku od aktivace opětovně použitého čísla by mohl před spojením volajícího upozornit, že telefonní číslo změnilo majitele. Stejně jako se to dnes děje, pokud někdo i s číslem přejde k jinému operátorovi. Něco jiného je, pokud vám zavolá pár lidí z rodiny bývalého majitele čísla a něco jiného je stovky zákazníků, klientů či pacientů.
Pacientů říkám záměrně, protože mému muži se stalo něco podobného už v dětství, když dostal svůj první telefon a první sim kartu. Telefonní číslo bylo totiž už tenkrát po nějaké lékařce, která toto číslo zrušila a denně mu volalo stovky jejích pacientů a to ještě nebyla doba internetová, jako je tomu dnes, kde může na webových stránkách viset velmi stará telefonní čísla prakticky po nekonečně dlouhou dobu a může si ho najít kdokoliv.
Jak se můžete bránit? Jednak můžete požádat operátora o změnu čísla z důvodu velmi častého kontaktování cizích lidí po předchozím majiteli, jednak můžete vzít iniciativu do vlastních rukou, a pokud se od některého volajícího dozvíte název firmy, kterou chtěl kontaktovat, můžete onu firmu sami kontaktovat s prosbou, aby informovali své zákazníky o změně čísla a vymazali staré číslo ze svých webových stránek a nahradili ho novým.
A co vy? Stalo se vám někdy něco podobného? Volalo vám cizí číslo s tím, že je to omyl? A bylo těchto případů víc, že jste i podnikli nějaké další kroky? Podělte se o tom v komentářích.