Hlavní obsah
Prezidentské volby

10 důvodů proč (ne)volit Danuši Nerudovou!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

Foto: Danuše Nerudová

Řetězové maily, dezinformace, nebo účelové lži. I to je realita, se kterou se dnes musíme v kampani vyrovnat. Jsou to však praktiky, které do férového boje nepatří, a my bychom měli umět s nimi pracovat.

Článek

Během následujících 10 dní se můžeme jistě těšit na celou řadu dezinformací, „zaručených zpráv“ i řetězáků. Právě jeden z řetězových e-mailů, které kolují i mezi našimi blízkými, byl inspirací pro tento příspěvek.

Lži a manipulace s cílem někoho poškodit, totiž provázejí nejen každou volbu, ale kolují vždy, když se někomu hodí, abychom nedrželi pospolu a byli ve svých názorech nejistí. Například v době války, uprchlických krizí nebo pandemie. Naprostá většina dezinformací se přitom nezakládá na pravdě a jen velmi těžko se proti nim lze bránit.

Prostředí internetu a sociálních sítí má své klady i zápory. Vzájemně nás sblížilo a komunikujeme na něm spolu větší rychlostí a častěji než v běžném životě. Ale zatímco z očí do očí bychom si popřáli dobrý den a chovali se k sobě slušně, na sítích ztrácíme zábrany. Za posledních 7 měsíců jsem dostala do zpráv a komentářů kilometry sprostých nadávek a výhrůžek smrtí. Na besedách, kterých bylo několik desítek, jsem nedostala ani jednu.

Boj s dezinformacemi je běh na dlouhou trať. Jeho řešení leží v otázce vzdělávání, a to nejen nejmladší skupiny občanů, ale i té starší. Už dávno totiž neplatí, že co je psáno, to je dáno. Jako prezidentka bych se ráda zasadila o to, že v tomto boji nebudeme tahat za kratší konec.

Přispějte, prosím, se mnou k tomu, že tyto volby budou slušné a budeme v nich řešit podstatné věci, které v reálném životě chceme změnit. K tomu se nikdy nedobereme šířením lží a nadávek. Ty slouží jen lidem, kteří nechtějí lepší budoucnost pro nás všechny, ale jen a pouze pro sebe samé. Nenechme se otrávit a znejistět.

Vybrala jsem pro vás 10 nejčastějších dezinformací, které o mně kolují a pokusím se vám je vysvětlit. Dobře se bavte!

EDIT 5. 1. - Po upozornění novinářů, že by formulace v obrázku č. 9 mohla být zavádějící upravuji. Můj manžel Andreje Babiše nikdy nezastupoval, přesné je ale uvést, že se v minulosti dvakrát podílel na zastupování společnosti Agrofert - před třemi týdny o tom sám psal i v článku na Seznamu. Části týmu toto doplnění v infografice uteklo a já se za to omlouvám. Děkuji za upozornění a informaci jsem doplnila.

Foto: Danuše Nerudová

Úvod řetězového mailu

Foto: Danuše Nerudová

Nevystudovala jsem Aspen institut

Foto: Danuše Nerudová

Jako rektorka jsem okamžitě jednala

Foto: Danuše Nerudová

Nejsem pro zavedení školného a placeného zdravotnictví

Foto: Danuše Nerudová

Můj manžel nevlastní exekutorskou firmu

Foto: Danuše Nerudová

Slovenské prezidentky si nesmírně vážím

Foto: Danuše Nerudová

Řekla jsem to záměrně s tím, abychom si uvědomili, jaké otázky ženy ve veřejném prostoru dostávají

Foto: Danuše Nerudová

Od začátku podporuji Ukrajinu a nejsem pro povinné očkování covidu

Foto: Danuše Nerudová

5. 1. - upravila jsem přesnou formulaci

Foto: Danuše Nerudová

Ale mám! :)

Pokud vás cokoliv zajímá, nebo si nejste něčím jistí, zeptejte se mě v diskuzi pod příspěvkem. Ráda na cokoli odpovím. Případně mě sledujte na Twitteru, Instagramu, nebo Facebooku.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz