Hlavní obsah
Názory a úvahy

Rok od voleb? Jednou to žena dokáže, říká Nerudová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Danuše Nerudová

volební štáb Danuše Nerudové

Je to rok od chvíle, kdy jsme spolu s Robertem, Filipem, Danečkem a celým volebním týmem vystoupili na pódium v Mánesu. Minuty co následovaly, si budu pamatovat do konce života.

Článek

Přede mnou byl sál plný především mladých lidí, u nichž se mísilo dojetí, slzy, ale i naděje a silné odhodlání. Tehdy jsem věděla, že jim všem musím dodat energii a naději, že nic neskončilo, že to je jen začátek naší společné cesty, na jejímž konci bude jejich vítězství. Plamínky v očích, které jsem z pódia viděla, mi dodaly sílu překonat své vlastní emoce, a i přes porážku vzbudit další naději. Od té doby cítím obrovský závazek vůči vám všem. Dodnes si připomínám, jak za mnou a mým týmem přicházeli novináři, překvapení a možná i trochu zmatení z nesmírně vřelé, a i přes porážku tak trochu vítězné atmosféry, která je v politice neobvyklá.

Už tehdy jsem s obrovskou pokorou vysvětlovala, že i když jsem nepostoupila do druhého kola, neberu svůj výsledek jako neúspěch. Protože jsme společně získali nevídanou podporu rozdělenou mezi regiony. Vyvolali jsme vlnu naděje, přivedli jsme spoustu mladých lidí k politice a ukázali, že politická kampaň může být vedena s nadšením, bez očerňování soupeřů a jako platforma pro otevírání důležitých témat (jako jsou rovnost šancí, život lidí v regionech i chybějící zásadní reformy).

O to hrdější jsem na svůj tým a dobrovolníky byla, když jsme díky naší bezprecedentní podpoře a nevídanému přístupu v druhém kole porazili zlo a přispěli k zvolení pana Pavla prezidentem.

A i díky tomu všemu se dnes, s odstupem času, mohu na mediální zkratku „neúspěšná prezidentská kandidátka“ dívat pouze s úsměvem. Ano, nezískala jsem prezidentský post, ale moje kampaň byla všechno, jen ne neúspěch. A to hlavně díky vám všem.

Téměř rok po prezidentských volbách cítím stále odpovědnost za řadu témat, která se navíc zdají být v poslední době jinými politiky zapomenuta. Nemůžeme si dovolit zůstat stát na místě. Je čas pustit se do práce a vyvést naši zemi ze stagnace, ve které se nacházíme. Proto se nyní ucházím o vaši důvěru ve volbách do Evropského parlamentu.

Dovolte mi závěrem dva osobní vzkazy. Ačkoliv se mi nepodařilo stát se prezidentkou, možná právě tyto řádky čte ta, které se to jednou povede. Na svou prezidentskou kampaň vzpomínám s hrdostí a věřím, že to byla cenná zkušenost, která pomohla prorazit skleněný strop. Chci povzbudit všechny ženy, aby neváhaly a šly si za svými sny. Budu vám držet palce a budu pokračovat v boji za rovné šance a příležitosti pro všechny.

Mám i prosbu k mladé generaci. Chápu, že se můžete v posledních měsících cítit opomíjeni a nepochopeni. Ale prosím, nevzdávejte to. Jste budoucností této země. Vaše energie, kreativní myšlenky, touha po změně a uvědomění si důležitosti témat jako jsou práva LGBTQI+, nedostupné bydlení, klimatické změny a vzdělávání jsou neocenitelné. Mohu vám slíbit, že tato témata zůstanou v centru mé pozornosti a budu se snažit jim věnovat maximum prostoru a energie. A vím, že jsme podporou a zvolením Petra Pavla získali pro vaše témata silného spojence.

Děkuji vám všem za úžasnou podporu, kterou jste mi dali nejen během prezidentské volby. Vaše povzbudivá slova a zájem o zemi, kde se musí dařit každému, jsou tím, co mě pohání vpřed.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz