Hlavní obsah
Názory a úvahy

Koncesionářské poplatky jsou nejabsurdnější daní současnosti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pixabay.com

Veřejnoprávní média by měla mít veřejnoprávní obsah za veřejné peníze.

Článek

Jsem odpůrcem „koncesionářských poplatků“ z těchto důvodů:

1) Koncesionářské poplatky - dle encyklopedie je koncesionářem držitel koncese. Koncese je povolení k nějaké činnosti.

Koncesionářský poplatek by tedy podle mého selského rozumu neměl být platbou občana jako „konzumenta“ služby, ale platbou od tvůrců obsahu, kteří mají oprávnění (koncesi) k jeho šíření.

2) Má-li stát zájem o provozování veřejnoprávního vysílání a to ať už televizního, nebo radiového, měl by být tím, kdo nese břímě nákladů na toto vysílání. Stát má příjmy z daní svých občanů, které vybírá plošně a nemusí maskovat svou neschopnost vybírat řádně koncesionářský poplatek argumentem, že kde je elektroměr, tam je televize, a jestli ne, tak podepiš prohlášení a běda ti, jestli budeš lhát.

3) Bude-li stát nést náklady na tvorbu obsahu, domnívám se, že vysílací schéma bude zjednodušené, efektivní a bude mít vysoce informační obsah. Zmizí tak pseudoseriály, pseudofilmy, pseudosoutěže a pseudodiskuze o které mnozí nestojíme.

Veřejnoprávní médium nemá být médium zábavné.

4) V současné době je v éteru velké množství komerčních médií různých žánrů a není tedy důvod, aby veřejnoprávní médium obsahovalo balast.

5) Tvůrci čerpají finanční prostředky ze státních fondů (pro film, kulturu, vědu atp.) by měli mít povinnost uvolnit licenci pro archivaci a vysílání jejich obsahu ve veřejnoprávním médiu.

6) Při bližším pohledu jsou veřejnoprávní média veskrze prohnilá a to i přes dohled institucí jako je Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, Rada české televize a Rada českého rozhlasu. Vysílané pořady bývají nevyvážené, mnohdy politicky a emocionálně zabarvené či s informační hodnotou hraničící s bulvárem.

Veřejnoprávní médium má být politicky a emocionálně neutrální.

7) Veřejnoprávní médium má podávat občanům zaručené informace z domova, ověřené zprávy ze světa a hlavně nemá být nástrojem politického boje. A to jak uvnitř státu, tak v globálním měřítku. Nepatří sem žádná komerční reklama a ani reklama schovaná za jakési partnerství s pořadem.

Veřejnoprávní médium nemá být nástrojem politického ani komerčního boje.

Závěrem bych rád navrhl řešení: Navrhuji, ať jsou k financování veřejnoprávních médií použity právě skutečné koncesionářské poplatky od různých komerčních televizních a rádiových stanic, ať je zdaněn příjem z internetového obsahu a zbytek jde přímo ze státního rozpočtu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz