Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Proč je každý učitel trouba

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Mája Mikovcová

Jel jsem vlakem z Brna a ve vagoně už spolu jela větší skupina z Vídně. Mluvili mezi sebou anglicky, německy a česky. Byla to různorodá společnost a nevím úplně, co je spojovalo. Snad jeli společně z poznávacího výletu.

Článek

Přes uličku ode mne seděl povoláním učitel a vedle něj jeho kamarád podnikatel. Oba Češi. Naproti nim na sedačce seděly dvě děti podnikatele. Učitel se nezapřel, pro děti měl zábavné aktivity. Současně se bavil s jedním Němcem, který měl na krku drahou Leicu. Bavili se zaníceně o focení. S jinými probíral zážitky z Vídně. Do toho přišly dotazy od dětí. Například, proč je nebe modré? A čím to, že pálivá paprika pálí? Kdo to ví bez googlování? Učitel věděl. :-) Když tu podnikatel povídá, hele Libore, nechceš ke mně do firmy? Já bych tě z fleku vzal. Jako organizátor nikdy nezklameš, tu Vídeň jsi vymyslel dobře.

Mluvíš dvěma cizími jazyky, máš vysokou. Udělej si ty technické zkoušky, jak jsem kdysi říkal, a za půl roku můžeš dělat u mne. Ty to dáš. Jak je to s tebou a školou vlastně? Nabízeli ti dělat kdysi zástupce ředitele, ale skutek utek, že jo? Přitom pro ně děláš první a poslední. Předvádíš se před rodiči na jevišti jako konferenciér. Vedeš kroužky. Když jedeš na školu v přírodě a lyžák, tak to na výplatě sotva poznáš. U mne by ti bylo líp. Budeš pracovat částečně z domova a nikdo ti nebude závidět přípravu dělanou doma a podezírat, že ji snad neděláš.

Pak se podnikatel na svého kamaráda učitele soucitně usmál a řekl s povzdechem, že ty máš ty děti a tu školu přes všechno hodně rád? Že mi dáš zase košem? Že jo? Tak já ti řeknu, co jsi. Jsi pěknej trouba! Tak je to, abys věděl.

David Mikovec

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz