Hlavní obsah

„Letecká daň“ je v Německu nejvyšší – aerolinky hrozí rušením letů do Německa

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Po květnovém zvýšení tzv. letecké daně je letecký průmysl u našich sousedů znepokojen. Některé aerolinky dávají Němcům ultimáta - buď daň opět snižte, nebo budeme rušit lety do vaší země.

Článek

Letecká daň není nikde není tak vysoká jako v Německu. Létání zde navíc zdražilo, v květnu se daň ještě navýšila. Mezinárodní letecké společnosti se staví proti tomuto kroku a zdražení kritizují.

V důsledku sankční války mezi západními průmyslovými zeměmi a Ruskem přicházejí evropské aerolinky o část svého asijského byznysu. Čína zabírá podíl na trhu tam, kde Západ ustupuje. Zároveň však v rámci Německa přibyl další problém pro jejich podnikání. Stále více leteckých společností – národních i mezinárodních – si stěžuje na podmínky, které Německo nastolilo.

Potýkáme se s rostoucím narušováním konkurenceschopnosti na mezinárodní úrovni.Mnoho zemí bere letecký provoz jako symbol statusu – jejich aerolinky dostávají vysoké dotace a letiště dostávají miliardové podpory. V Německu je tomu naopak. Stát stahuje z letectví stále více zdrojů. Vysoké daně v Německu tak mohou odstrašit i mezinárodní letecké společnosti, které do země běžně létají.
Joachim Lang, generální ředitel letecké asociace BDL

Například irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair se k problému již vyjádřila a pohrozila ukrojením 1,5 milionu míst k sezení v rámci svých německých tras, pokud Německo daň znovu nesníží.

Něco jako daň z letectví je jen ve 13 z 27 států EU a nikde není tak vysoká jako u nás. Pokud si na to stěžuje generální ředitel evropského nízkonákladového dopravce, měl by být vyslyšen, protože samozřejmě jako dopravce má alternativy a sám se může rozhodnout, kde své letadlo využije. Letecké společnosti prostě začínají počítat, zda má ještě z obchodního hlediska vůbec smysl do Německa létat.
Joachim Lang, generální ředitel letecké asociace BDL

Daň se vztahuje se na všechny komerční lety – výjimku mají jen ty lékařského nebo vojenského charakteru. Letecké společnosti tak musí zvýšené náklady nést samy, nebo mohou část nákladů přenést na cestující, pak se ale nevyhnou nucenému navyšování cen letenek. Základem pro sazbu daně je paušální poplatek dle vzdálenosti mezi největším německým letištěm ve Frankfurtu nad Mohanem a největším letištěm v příslušné cílové zemi.

Navýšení letecké daně bylo součástí balíčku opatření, který federální vláda dala dohromady kvůli rozpočtové krizi. Měla by pomoci zacpat miliardové díry v německém rozpočtu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz