Článek
Ti společně s odbory požadovali kromě navýšení mezd i záruky, že automobilka nebude propouštět. Zaměstnanci se totiž poté, co VW zveřejnilo úmysl zavřít tři pobočky, též bojí o svá místa. Mercedes prozatím propouštění kmenových zaměstnanců neplánuje, v ohrožení jsou ovšem všichni agenturní zaměstnanci a ti s jinými než plnými úvazky. Zároveň automobilka ve své největší továrně omezila výrobu a od začátku měsíce funguje jen v jednosměnném provozu. Mercedesu se stejně jako koncernu VW propadly tržby, zisky meziročně dokonce o 54 procent. Mercedes věří, že se vše otočí s příchodem nových modelových tříd na konci roku a během toho příštího.
Celá tato nejen automobilová krize má také dopad na vedení země. V neděli večer se konal první krizový summit mezi kancléřem a FDP. Opozice více než kdy jindy volá po ukončení semaforové vlády. A během středečního večera se koná koaliční výbor, na kterém se může mnohé vyřešit, ale také mnohé stát. O konci vlády se spekuluje též na podnikatelských fórech a v médiích. Ta se shodují, že vláda jistě vydrží do 14.11., kdy má rozhodnout o konečné podobě německého rozpočtu, který musí Bundestagu do konce listopadu předložit ke schválení. Zda pak dojde k rozpadu semaforové koalice, přeskupení vlády, novým volbám a nebo to vše koalice ustojí a dojde až k řádnému termínu na podzim příštího roku, je tak zatím ve hvězdách.