Článek
V propojené budově se v druhé části přes prázdniny urychleně zřídilo několik nových tříd a budova za průjezdem na školní dvůr byla postupně zařizována pro potřeby školy, kam budou převáděny nižší ročníky třídy, zřízeny nové kabinety i sborovna, jak budou práce na úpravách pokračovat. Na budovu školy byla umístěna i požární siréna.
To všechno není nic proti tomu, co osazenstvo z řad učitelského sboru vnímalo a pociťovali i žáci. Bylo zřejmé, že se schyluje k revoltě proti neoblíbenému řediteli, který mimo jiné vykonával i starostu a byl v okresním i krajském výboru u komunistů. Lidem nevadilo, že byl komunista, ale jaký člověk byl za války a před koncem války, když bylo jasné, že Němci ji prohrají, stal se velkým partyzánem, a proto se stal asi starostou i ředitelem školy.
Lidé se ho báli, jen rozruch udělal žák Fišer, chovanec dětského domova tím, co provedl v kostele, a že nakakal do bot starostovi před kanceláři na národním výboru, za což mu obyvatelé s radosti odpustili ledacos, svéráznému chlapci a odvážnější si dovolili i dotázat, co že se starostovi přihodilo. Začalo se proslýchat, že starosta má problémy s minulostí a že pravděpodobně bude odvolán.
Diskutovalo se, kdo bude novým ředitelem na škole. My jako klub „Kotva“ měli jen jednoho favorita, a to byl učitel matematiky, bělovlasý starší pán, vždy ustrojen jak ze škatulky a učitel, kterého měl snad každý rád. Jeho způsob učení se vymykal tomu, co praktikovali ostatní učitelé. Dovedl žáky upoutat, pro mnohé byla matematika nezáživná, ale on byl nebývalý stratég, který byl výjimečný a dovedl žáky zaujmout změnami ve výkladu o všem možném nenásilnou formou a vyvolat zvědavost, a tím zvýšil zájem žáka o výklad.
Koncem října to prasklo. Ředitel podal rezignaci pro přetíženost a komunisti si ho udrželi na radnici. A na ředitele přišel do školy zástupce ředitele ze sousední školy. A tehdy jako sedmáci jsme organizovali ve prospěch dětskou revoltu a třídy od 6. do 8. se postavili za učitele matematiky a i většina učitelů. Přes všechny snahy starosty se na konec po takové velké akci se na okrese školský výbor hlasy 17:8 rozhodl a doporučil schválit chtěného učitele na zástupce ředitele školy a před vánočními svátky byl pan učitel jmenován zástupcem ředitele.
Možná, že se Vám zdá toto jednoduché, ale takové semknutí žactva pomohlo zvrátit snahu starosty a jeho věrných. Je pravdou, že pomohl i náš nátlak na rodiče, někteří byli ve funkcích ve stranách, odborech či ve fabrikách a vyhověli svým dětem pomoci proti starostovi.
O této revoltě se hovořilo dlouhá léta v široké okolí a my jako žáci i náš klub jsme byli hrdi, že jsme revoltu vyvolali a dotáhli do konce, prosadili a zvítězili proti záměru starosty a dosadili si svého učitele, kterého měli všichni rádi.