Hlavní obsah
Zdraví

KDE SE PASOU?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Intolerance laktózy je nenápadné onemocnění střev, nebolí, jen jsou při ní problémy se stolicí. Může však způsobit, že některé léky projdou trávicí soustavou a neprojdou do krve.

Článek

KDE SE PASOU ?

Věřte, nevěřte!

Když vám zjistí lékař, že vaše trávení není bez vady, a to proto, že tělo odmítá strávit potraviny s laktózou, věřte, že vám hned nedochází, co ta skutečnost obnáší. Medicína nazvala tuto vadu až vznešeně - intolerance laktózy.

Lékař vám dá radu, že jestli se bude stav zhoršovat, objednejte se u nás na další vyšetření. K tomu vám dá letáček, co můžete jíst a čeho se máte vyvarovat. Bohužel je to vše, co máte nejraději-mléčné výrobky. Nejsem určitě sama, která si u snídaně pochutná na jogurtu se zdravými vločkami, na oběd si dá smažený sýr a večer doma talíř různých sýrů. Od dětství mi říkají, jak jsou mléčné výrobky pro tělo důležité, tak jsem je v malém množství do svého jídelníčku zařadila v podobě různých jogurtů, tvarohu či sýrů i při intoleranci. Tak jsem zásobovala střeva laktózou a přišly problémy s rychlou stolicí. Dostala jsem strach, že budu muset na nepříjemné vyšetření. Dala jsem na radu pana doktora a začala se zajímat o potraviny bez laktózy. Jako první jsem se zaměřila na klasické máslo, které obsahuje z 80 % mléčný tuk, 20% zbývá na vodu , bílkovinu a laktózu. Na internetu jsem si našla, jak se v domácích podmínkách vyrábí přepuštěné máslo, které v obchodech prodávají pod názvem ghi a neobsahuje laktózu. Začala jsem tedy přepouštět máslo podle návodu a vždy se mi podařilo. Zůstala miska bílé pěny, kterou jsem sesbírala s povrchu mléčného tuku. To byla laktóza. Stoprocentní máslový tuk dávám do jídla, ale i na tousty. Je zdravý, chrání střeva, působí protizánětlivě, pomáhá udržet hladinu inzulínu, působí také na mozkovou a nervovou soustavu a obsahuje omega 3 a omega 6.

Čtenář tohoto textu se asi diví, proč o tom píši. Ráda bych dostala odpověď na otázku- proč se mi stalo již několikrát, že máslo, které jsem zakoupila v našem marketu (země původu Polsko) a věřte , nevěřte, nedělá bílou pěnu v procentech, které má určené. Přepuštěné bylo dobré, stejně jako všechny předtím.

Jen mne napadá, že jaké to musí být krávy, které dojí mléko bez laktózy? Snad to nejsou ty fialové, které jsou vyobrazeny na mléčné čokoládě. Kdo mi odpoví na tuto moji otázku?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz