Hlavní obsah
Názory a úvahy

Tvořivost se hlásí ke kreativitě

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Pravidelné psaní navíc zlepšuje kreativitu, možná stačí už jen trochu cviku a dostanete svůj článek až na…

Článek

Patříme s manželem mezi starší generaci, která odrostla na rozhlasovém vysílání. I nadále u nás platí, že kdo ráno dřív vstane, tak přístroj zapne. Tak se stalo, že jsme slyšeli rozhlasový pořad, ve kterém nechávají posluchači hrát svým známým k svátku či k narozeninám různé písničky. Jeden z nich si přál píseň, ve které se zpívá: „až na severní pól šel bych rád, jen kdybys chtěla být ke mně vlídná… ,“ Měla jsem zrovna zapnutý notebook a četla jsem e-mail tohoto znění: Pravidelné psaní navíc zlepšuje kreativitu, možná stačí už jen trochu cviku a dostanete svůj článek až na…, mne napadlo právě: „až na severní pól“.

Musela jsem se té náhodě usmát, zaujalo mě však tvrzení, že psaní zlepšuje kreativitu. Myslí se tím například psaní příspěvků do regionálních, či místních novin? Kreativitou, česky řečeno tvořivostí, se pyšní člověk, který „něco“ nového vytváří, myšlenka vyšla pouze z jeho hlavy a věnuje tomu větší část svého volného času. Napadá mě tato situace. Známá má několik let svého koníčka. Vytváří obrázky pomoci techniky kladení teplého vosku žehličkou na křídový papír. Vznikají barevně nápadité obrázky a známá přidala k nim vylisované okvětní lístky. Vytváří nový styl, který jsem nikde ještě neviděla. To je pro mě kreativní člověk. Jestliže dokáže dát něco zcela nového do své volnočasové aktivity. Takový člověk napíše do dotazníku při hledání zaměstnání, že je kreativní. Každý majitel firmy určitě ohodnotí takového zaměstnance.

Napadla mě otázka. A co naše české kutilství? Ještě nedávno se říkalo „zlaté české ručičky“. My starší už nevěříme, že v této hektické době se najdou mezi dnešními mladými šikovní řemeslníci. Ovšem v oblasti internetových technologií a virtuální reality jsou někteří opravdu kutilové, což dokázali v době covidové. My jsme v mládí byli z větší části taky kutilové. Měli jsme děti a každá maminka je chtěla mít pěkně oblečené, proto jsme po večerech na ně přešívali oděvy po babičkách a vytvářeli originály. Na vesnicích si občané stavěli domy svépomocí. V hospodě se chlapi domluvili, kdo z nich umí určitou stavební práci, nakoupil se materiál, domluvil se termín a za několik víkendů stála hrubá stavba. Potom přišly na řadu zlaté české ručičky našich pánů kutilů.

Proč však o významech těchto dvou slov uvažuji? Pravdou je, že slovo kreativní slyšíte v některých oborech dost často. Lidé o sobě už nepíšou, že jsou kutilové. Asi slovo českého původu se jim zdá obyčejné, Tak já navrhuji řešení. Spojíme obě slova a vznikne spojení kreativní kutil.

Na zahradě vytvořím odpočinkové místo. Postavím rybníček, k tomu přidám a smontuji lavičku. Jsem kutil. Kreativita se projeví v tom, že vyřežu třeba ze dřeva a umístím k rybníčku skulpturu postavy nějakého vodního strašidla…

Vrátím se na začátek mého článku, tak spojením těchto dvou vlastností by mohla vzniknout charakterová vlastnost, a to kreativní kutil. Psaní zlepšuje kreativitu což je teď tento článek, a protože chci být i kutil, tak bych si mohla zakoupit a doma sestavit 3D tiskárnu a bude za mne KREATIVNÍ KUTIL.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz