Hlavní obsah
Satira

Petr Fiala se přihlásil k novému hnutí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Bild.de

Premiér Fiala podpořil svým nákupem málo známé, ale v posledních letech v Česku velmi rychle rostoucí hnutí „nenechdojismus“. Nemějme mu to prosím za zlé! I z pohledu marketingu nelze v jeho německé návštěvě najít žádné vážné nedostatky.

Článek

Dobrý den pane Fialo,

někteří si z Vaší německé návštěvy, kterou už bychom téměř mohli označit za kultovní, dělají legraci a tvrdí, že jde o Vaši politickou sebevraždu. Jiní Vás zase škádlí tím, že jste se dostal až do německých novin. A co Vaše politická opozice? Ta jen stěží zadržela radost a rychle využila příležitost prezentovat Vás jako člověka, který je tak mimo realitu, že by mohl klidně nakupovat na Marsu. Zdá se, že máme mnoho společného. Nicméně, Vaši kritici zřejmě nepostřehli základní marketingové pravidlo: negativní reklama, taky reklama.

Dát o sobě čas od času vědět je v dnešní době a obzvláště v politice velmi důležité. Já Vás proto nekritizuji, ale naopak Vám děkuji, že jste vyslal jasný a zřetelný signál. Svojí německou návštěvou jste se zcela jednoznačně přihlásil k hnutí „nenechdojismus“, které do detailu popisuji v jedné ze svých knih. Mám za to, že pravda a jasný signál musí zvítězit nad lží a marží obchodních řetězců. Po Vašem nákupu jsem si tím již téměř jist.

Nejen já ale i poradci pro výživu byli překvapení z obsahu Vašeho nákupního košíku: kečup, čokoláda, máslo, Coca Cola, vejce, mléko, rajčata a Nutella. Prý se Vám zkazí žaludek nebo zuby. Také občas neodolám a do svého nákupního košíku přidám něco, co by tam určitě být nemělo. Z pohledu marketingu má však Váš nákup své opodstatnění. Nejenže cena a kvalita Nutelly se lépe porovnává než cena a kvalita brokolice, ale přízeň Čechů si získáte spíše čokoládou než brokolicí. Možná jste mohl přidat i nějakou lahvinku piva…

Nechme pivo pivem, z mého pohledu máte i tak pěknou směs ingrediencí! Jestli se nepletu, vypadá to na „Fialovy Kola-čokoládové brownies s Nutellou“. Tento dezert by mohl spojovat sladkou chuť čokolády a Nutelly s pikantním nádechem kečupu a osvěžující chutí koly. Chuť koblihy je proti tomu tak strašně nudná!

Nejprve tedy předehřejte troubu na 180°C a vymažte formu na pečení. Ve vhodné nádobě rozpusťte máslo a přidejte do něj kousky čokolády. Míchejte, dokud se čokoláda úplně nerozpustí.

V jiné míse smíchejte kečup, vajíčka, mléko a Nutellu. Důkladně promíchejte, dokud nedostanete hladkou směs. Postupně přidejte rozpuštěnou čokoládu s máslem do směsi s Nutellou. A znovu míchejte. Do této směsi postupně přidávejte mouku, cukr, prášek do pečiva a sůl. Opět důkladně promíchejte, ale nepřemíchejte to!

Nakonec přidejte nasekaná rajčata a opatrně je vmíchejte do těsta. Těsto vlijte do připravené formy na pečení a pečte v troubě přibližně 25 až 30 minut, nebo dokud se dezert nezatáhne a nezačne se lehce odlupovat od okrajů formy. Nakonec nechte brownies vychladnout a nakrájejte je na čtverce. Výsledkem bude jedinečný dezert pro vaše politické konkurenty a kritiky Vašeho geniálního německého nákupu.

Na závěr mně dovolte, abych vyslal i já jeden signál směrem k Vám. Jistě se shodneme, že nenechdojismus je pozitivní charakterovou vlastností, kdy člověk odmítá být dojnou krávou prodejců, šetří a zároveň si dopřává kvalitu za rozumnou cenu. Rád bych proto připomněl, že svátek všech nenechdojistů je již 29. listopadu, kdy na sebe upozorňujeme tím, že nic nekupujeme. Připojte se k tomuto svátku prosím i Vy.

Děkuji a pokračujte v kontrolních nákupech natruc všem marketingovým amatérům (pro příště navrhuji třeba Zucker frei),

Dušan Šídlo,

pro dnešek marketingový poradce a autor knihy Nenech se dojit aneb Jak vydělávat nejen na slevách

Anketa

Za koho se považujete?
Skrblík (vrtač kolene)
5,2 %
Ovce (dojná kráva)
31 %
Nenechdojista
63,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 58 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz