Hlavní obsah
Sport

Čeští sportovci se připravují na středních školách v zahraničí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Education.cz

Golfistka a středoškolačka Anna Zapletalová slaví první úspěchny na Wyoming Seminary v USA

S dlouhodobějším zahraničním studijním pobytem má zkušenosti podle průzkumu, který provedla společnost Response Now pro agenturu Education.cz, až 40 % rodin s dětmi v České republice.

Článek

Nejčastěji jsou to vysokoškolské programy, čím dál častěji ale studenti odjíždí i během střední školy. Středoškolské studijní programy zvažuje až 53 % dotázaných. Studenti svoje zahraniční vzdělávání často spojují také se sportem. Například golfistka Anna Zapletalová, která se rozhodla pro studium na střední škole v USA.

„Střední školy v USA berou sport jako přirozenou součást vzdělávání. Studenti si nemusí nastavovat individuální vzdělávací plány a řešit omlouvání zameškaných hodin. Naplánují si rozvrh tak, aby stíhali obojí,“ popisuje ředitelka Education.cz Lucia Klimková. Některé sportovní týmy na středních školách v zahraničí mají dokonce tzv. GPA (grade point average) tedy stanovený průměr ze známek, kterého musí dosáhnout, aby se mohli účastnit tréninků a zápasů. V USA proto pracují s označením student-athlete, protože blízce spojují akademickou přípravu s tou sportovní.

Anna slaví golfové úspěchy už po pár měsících v USA

Jedním z oblíbených sportů, ve kterých se i čeští hráči a hráčky v zahraničí a především v USA zdokonalují je golf. „Vybírala jsem ze středních škol, na kterých bych mohla trénovat, protože jsem kvůli škole nechtěla přerušit můj progres v golfu,“ popisuje Anna Zapletalová, studentka Wyoming Seminary v americkém státě Maine.

„V České republice už v listopadu obvykle přecházím do indooru, ale tady hrajeme venku víceméně v plném proudu. Takže mě to posunulo hodně i v tom, že normálně nejsem zvyklá v tuto dobu hrát venku na hřišti, ani hrát turnaje. To je pro mě nová zkušenost a je to super,“ dodává Anna, která na golfovém hřišti tráví každou volnou chvíli. Pilná příprava už přinesla také ovoce, když mladá golfistka vyhrála oblastní turnaj a postoupila do kvalifikace na státní kolo. V tom se pak umístila čtvrtá. „Je pro mě teď důležité, aby o mně trenéři z univerzit věděli a viděli moje výsledky. Mohla by to být šance na sportovní stipendium na univerzitě,“ nastínila plány Anna.

Kromě golfu i business a investment club

Anna na škole studuje kromě angličtiny a americké historie i biologii nebo španělštinu. Na mimoškolní aktivity jí kvůli sportu nezbývá moc času, přesto se přihlásila alespoň do Business a Investičního klubu. „Na začátku školního roku mi nabídli spoustu klubů a dalších sportů. Vybrala jsem ty, které myslím, že by mi v budoucnu mohly hodně pomoct,“ vysvětluje Anna.

Foto: Education.cz

Anna Zapletalová v USA hraje golf a doufá, že získá sportovní stipendium na univerzitě

Do USA i kvůli hokeji nebo baseballu

Na zahraničních školách se studenti mohou zapojit do nejrůznějších sportů. Mezi ty nejoblíbenější patří i hokej, tenis, basketball nebo baseball. „V minulém školním roce jsem hrál za školní tým. Tréninky jsou přizpůsobené výuce, takže se mi nestává, že bych zameškal školu. V ČR jsem kvůli hokeji zameškával hodně,“ popisuje student Adam, který odjel na střední školu v USA v minulém školním roce a letos se studiem pokračuje. „Je to jiné, na americkém systému bych ocenil to, že mi dávají víc prostor pro kreativitu. Chtějí, abychom ukázali vlastní názor,“ dodává ke stylu výuky na zahraniční střední škole Adam.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz