Hlavní obsah
Rodina a děti

Otřesný zážitek z Techmanie: Uřvané děti lezoucí po exponátech a laxní matka křičící do telefonu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Freepik

ilustrační obrázek

Zážitek, který mi mimořádně hnul žlučí. Vypravila jsem se do daleké Plzně, kde jsem dělala doprovod kamarádce a jejímu tříletému synu. Samotná expozice byla velkolepá, ale bohužel ji kazily prototypy nevychovaných lidí.

Článek

Techmania není jen pro děti

Zpočátku se mi vůbec do Techmanie nechtělo, protože jsem myslela, že to je výhradně pro děti. O to víc mě překvapilo, jak může člověk z celé expozice být nadšený a kolik si toho může vyzkoušet. Dozvěděla jsem se mnoho věcí, které jsem dosud jen tušila nebo vůbec nevěděla, a notovaly jsme si s kamarádkou, jak je to tu skvělé. Mohlo by se zdát, že tříleté dítě věda příliš nezaujme, ale opak byl pravdou. Expozice byly vytvořeny velmi hravou formou, takže se bavili i ti nejmenší. Vzhledem k času nebylo návštěvníků mnoho, a tak jsem si libovala, že jde o poměrně zdařilý výlet. Bohužel moje nadšení příliš dlouho nevydrželo.

Burani v muzeu

Nemůžu si pomoct, ale Techmania na mě působí trochu jinou formou muzea. Povídaly jsme si s kamarádkou tiše a tichý byl dokonce i její syn, který si se zájmem prostě prohlížel jednotlivé expozice, na které neměl potřebu lézt. Jenže naši idylku narušila jedna příšerná rodina: matka a dva výrostci, tipuji tak kolem 8-10 let. Od počátku, kdy vlezli mezi expozice, na sebe začali řvát jako pominutí, lezli na exponáty, na které to evidentně nebylo dovoleno, a neváhali svá jména křičet doslova i přes celou halu. A tak, zatímco se moje kamarádka synovi snažila vysvětlit, jak co funguje, by její hlas překřičován hlasitým: „RADIMEEEE!“ přes celou halu. Kdo by si myslel, že matka nějak zasáhla, byl by na smutném omylu. Matka měla po celou dobou návštěvy u ucha telefon a řvala do něj tak hlasitě, že jsme se mimo jiné všichni dozvěděli, že lístky do Techmanie získala zadarmo. To aspoň částečně vysvětluje přítomnost takového nevychovaného křupana v podobné instituci, která se věnuje vědě. Jejich bezohledné chování došlo tak daleko, že jsem původně chtěla paní poslat pryč sama velmi nevybíravým způsobem, na prosbu kamarádky jsem však raději poprosila personál, jestli by nemohl ženu upozornit na to, že není na výstavě sama.

Všechny děti zlobí, ale čeho je moc, toho je příliš

Je mi jasné, že všechny děti občas zlobí, ale vždy je to v nějaké únosné míře. Tohle byla extrémní situace i pro ostatní návštěvníky, kteří jen vrhali pobouřené pohledy po matce i jejích potomcích. Myslím, že takoví lidé na podobná místa nepatří a měli by být po varování vyvedeni, aby si výstavu užili ostatní slušní návštěvníci. Nikdo na jejich nevychované potomky totiž není zvědavý. A je opravdu zarážející fakt, že tříletý syn kamarádky se proti nim choval přímo ukázkově. Ono to asi bude také tím, že kamarádka svého syna nevychovává s telefonem u ucha, ale všechno mu raději trpělivě vysvětlovala. Nicméně pak jsem se přesunuli do vedlejší budovy, kde už byl naštěstí klid, a já mohu potvrdit, že mi cesta do Plzně opravdu stála za to, jelikož Techmania je pro děti (i dospělé) opravdu poučná a velmi zábavná!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz