Článek
Uděláme pojištění „pápá“ a budeme si hrát s autíčky
Už delší dobu pozoruji v reklamách podivný jev – produkty pro dospělé jsou leckdy podávány velmi infantilním způsobem, nebo jsou do reklamy nějak zakomponovány děti. Proč? Jistě, u životních pojištění jde o jasné hry na city, kdy vlastně asi není na škodu, když se lidé po zhlédnutí reklamy alespoň na chvíli zamyslí nad tím, jak by jejich potomci byli zajištěni v případě, že by se s nimi něco stalo. Ale příliš nerozumím tomu, proč nabízí povinné ručení pro vozidla jakýsi maňásek nebo plyšák, kdy se zdá, že je reklama cílená na děti. Mají svému starému pojištění udělat „pápá“ dospělí jedinci, nebo snad jejich děti, které pravděpodobně ani nezajímá, co povinné ručení vlastně je? V další reklamě si zase hraje pán zřejmě se svojí dcerou a autíčky či domem na panenky a zaručuje, že u nich na stránkách nalezne člověk to nejlepší pojištění. Zřejmě to má v lidech vzbuzovat důvěryhodnost, protože děti jsou přece nevinné, zvláště když si takto hezky hrají.
Nanuky se zvířátkem vám přinesou polonazí svalovci
Vybavila se mi i jedna starší reklama na nanuky, kde svalnatí polonazí muži sbírají jahody a následně je nesou spolu s mlékem na místo, odkud pak vynášejí v přepravce hromadu nanuků s veselými obrázky mořského zvířátka. Tehdy mi ta reklama připadala hodně zvláštní, jelikož jsem tak nějak měla zrovna tuto zmrzlinu spojenou s dětmi a tím pádem mi celý ten koncept s polonahými svalovci, byť reklama evidentně cílila na dospělé publikum, přišel zkrátka dost nechutný. Dnes už je reklama na tuto zmrzlinu více univerzální, kdy ukazuje rodiny i party přátel a nanuky vám nese pro jistotu polonahý svalnatý teenager (což je ještě podivnější).
Přijďte si nakoupit do šíleného obchodu
Poslední roky se také obchodní řetězce zřejmě předhánějí v kategorii nejšílenější reklamy roku. Jeden obchodní řetězec s notnou dávkou nadsázky nabízí exkluzivní zboží pomocí obrovského rappera a bláznivé písničky. Další zase ukazuje populární komediální českou dvojici herců v upnutých kostýmech při šílených cvičebních kreacích, které mají naznačit, že „zacvičili s cenami“. A další řetězec zase kromě reklamy, ve kterém si za šepotu ženy můžete opravdu zblízka prohlédnout např. rajče, maso či zlomené pečivo, nabízí i reklamu, ve které se všichni účastníci ze zdánlivě nudné situace dostanou díky jejich novému online obchodu. Všichni začnou jako v transu zpívat jednu melodii a na konci reklamy se dětem hýbe podivně obočí do rytmu melodie. Inu, dnešní svět je skutečně plný různě podivných reklam, které přežívají i navzdory placeným platformám. A ať už se jejich tvůrcům honilo v hlavě cokoliv, určitě věděli, že špatná reklama je také reklama.
Jakou nejpodivnější nebo o nejvtipnější reklamu jste v posledních letech zaznamenali vy?
Zdroj: Autorský článek