Hlavní obsah
Jídlo a pití

Dovolená, grilování, alkohol, ale taky dvě kila navíc

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels

Každé léto ta stejná, už ohraná písnička. V době dovolených si obvykle dopřáváme víc než jindy a pokud stejně jako já milujete dobré jídlo a k tomu těžko odoláváte, musíte počítat s tím, že váha vám to spočítá.

Článek

O dvě kila (ne)spokojenější

Dva týdny dovolené u bazénu na chalupě, večerní grilování proložené trochou alkoholu a ovocnými nealkoholickými pivy v plechovkách. Návštěva zámku, kde nešlo odolat skvělým langošům, oslava narozenin s výborným rautem, večeře s manželem a v neposlední řadě nedostatek pohybu a skoro žádné výlety, protože děti chytly nějakou virózu a ležely doma s horečkou. A jak jinak, já s nimi. Když už jsme přece jen vyrazili na výlet na kole, na jeho konci jsme si dopřáli výbornou zmrzlinu. V době dovolených se zkrátka nežinýruju a pak se točím v kruhu.

To vše a mnohem víc mi přineslo nelichotivá dvě kila navíc. Není divu, dovolenou jsem si opravdu vychutnávala plnými doušky a s vývojem dovolené jsem byla spokojená. Setkávali jsme se se známými, které přes rok téměř nevídáme a dovolená byla celkově příjemná.

Po dvou týdnech jsme se vrátili domů a řekla jsem si, že posbírám veškerou odvahu a zkusím stoupnout na váhu, abych zjistila, jak se na ní dovolená odrazila. Upřímně, takový výkyv jsem nečekala. Počítala jsem s navýšením o kilo. Radost z bronzu získaného díky sluníčku a válení se na lehátku u bazénu pokazilo nelítostné číslo na váze. Můžete si říct, že kilo nebo dvě už není takový rozdíl, ale pro mě ano, a veliký.

Návrat do zajetých kolejí

Nedá se nic dělat, nemá smysl litovat. Už se stalo a dovolenou jsem si koneckonců užila. Teď se musím zakousnout a nastolit zdravější režim, který mi pomůže vrátit váhu zpátky, případně ještě o kousek níž. Budu snídat ovesné vločky, jogurt, zařadím ovoce a zeleninu. Omezím tuky, cukry a alkohol, přidám bílkoviny, vlákninu a v neposlední řadě taky pohyb.

Možná to znáte taky, možná ne a pak nedokážete pochopit, proč jsem se nekrotila už na dovolené. Abych pravdu řekla, ani já sama sebe občas nechápu. Kdybych se krotila, teď bych byla ušetřena nespokojenosti a řešení, jak dostat váhu zase zpátky. Ale to jsem já. Nedám si říct a nedám.

Brzy mě čeká další dovolená, respektive prodloužený víkend. Tentokrát se těším na aktivní dovolenou na horách - přechod Jeseníků s kamarády, na který se moc těším. Je to jiný druh zážitku a věřím, že přijedu nabitá energií díky endorfinům a o zážitky a fotografie se zase podělím.

Anketa

Jak to máte s váhou po dovolené vy?
Dopřávám si a také přiberu.
100 %
Váhu si držím, nepřežírám se ani na dovolené.
0 %
Upřednostňuji aktivní dovolenou, váhu si držím nebo zhubnu.
0 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovali 3 čtenáři.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
Přibírání

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz