Hlavní obsah
Bydlení

Rekonstrukci bytu se bráním zuby nehty. Nechci rušit sousedy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Midjourney (generováno AI)

Jedním z hlavních důvodů, proč se nehrnu do rekonstrukce bytu, je obava o narušení klidu sousedů. Přijde vám to absurdní? Mně taky.

Článek

Nedávno jsem si na Médiu přečetla článek, který podrobně popisuje útrapy spojené s rekonstrukcí bytu. Autorka v něm kromě zkušeností se stavebními pracemi, nedodržením lhůt a dalšími komplikacemi s tím spojenými popisuje i netrpělivou sousedku, která už tak nemalé útrapy dávala majitelům rekonstruovaného bytu občas pěkně sežrat. Jako červený hadr na býka na sousedku spolehlivě zafungovalo hlavně drážkování pro elektrické rozvody.

Pokud se mi před přečtením barvitě sepsaného článku o rekonstrukci do té naší nechtělo, ale přesto jsem o ní uvažovala, nyní moje obavy vzrostly do nebeských výšin.

Přehnaná ohleduplnost

Ohleduplnost je bezesporu pěkná vlastnost, ale neměla by přesáhnout rozumnou mez, kdy, stejně jako já, berete ohledy na svůj úkor. Teoreticky v tom mám jasno, přenos do praxe je horší. Pocitu, že kompletní rekonstrukcí budu obtěžovat sousedy, se jen tak nezbavím, ale nakonec ho překonám, protože mi nic jiného nezbude.

Můj pocit je beztak správný a rámus po dobu rekonstrukce bude, chtě nechtě, narušovat idylický klid u sousedů, případně umocní hádky sousedů, jejichž vztah má k idylce daleko. Myslím si, že na nás budou možná i naštvaní kvůli diskomfortu, který rekonstrukcí zapříčiníme. Cožpak nestačí, že z našeho bytu musí poslouchat sourozenecké hádky našich dětí?

Kompletní rekonstrukce sousedních bytů jsme v našem paneláku zažili několikrát. Staly se už takovým každoročním letním evergreenem. Chápu, že rekonstrukce starých bytů jsou nevyhnutelnou záležitostí, ale pokud v tomto hluku máte pracovat a účastníte se online schůzek, nepotěší vás, že sotva schůzka začne, cítíte i jemné vibrace židle a pracovního stolu doprovázené neskutečným kraválem způsobeným bouracími pracemi odkudsi od sousedů.

Kromě přehnané ohleduplnosti bych řekla, že jsem dost tolerantní, ale kruci! Jak je možné, že na nástěnce nebyl alespoň informativní lísteček o plánované rekonstrukci? Je to přeci naprosté minimum, které můžete pro blaho sousedů udělat a většinou je navíc tato povinnost uvedena i ve stanovách SVJ. Lístečkem na nástěnce dáváte sousedům alespoň malou možnost zařídit si trávení času mimo byt po dobu hlučných prací. Řeším nepodstatné věci? Možná ano, ale ohleduplné jednání mi přijde jako samozřejmost.

Vidina hezčího bydlení

Představu zrekonstruovaného, krásného a moderního bytu, ve kterém na nás v každém koutku dýchá novota, zatím převyšují obavy, přehnaná ohleduplnost, strach ohledně nedodržení lhůt, čekání na spotřebiče, následných reklamací špatně odvedené práce a podobně.

Jednoho krásného dne to bude obrovská akce. Uf, když si jen představím, kolik věcí máme ve skříních… Rekonstrukce pro nás bude znamenat i další peníze navíc za pronájem bytu, ve kterém budeme muset přečkat, než bude hotovo. Je dost možné, že tento krásný den přijde dříve než bych vzhledem k obavám chtěla, ale jsem si jistá, že nakonec budu ráda za změnu dispozice a pěkný, moderní byt s nejrůznějšími vychytávkami. Těším se, až to bude za námi.

Anketa

Máte zkušenosti s rekonstrukcí bytu?
Ano, vše proběhlo hladce.
35,6 %
Ano, ale bez komplikací se neobešla.
50 %
Ne.
14,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 104 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz