Hlavní obsah
Lidé a společnost

Když vám koncert rozbourá život: Milostná „nevěra“ z Coldplay dobývá globální marketing

Foto: Eva Skálová/www.perplexity.cz

Virální objímání = marketingový poklad

Milostný trapas na koncertě Coldplay dobývá nejen sociální sítě, ale i srdce marketérů! Andy s Kristin jsou teď hvězdami virálních memů a dokonce nejmenované firmy za ně chytře bojují. Láska v 21. století nikdy nebyla tak zábavná!

Článek

Skandál za zvuku hitů

Středeční koncert Coldplay v Bostonu měl být zážitkem pro tisíce fanoušků. Během tradiční „kiss cam“, která vybízí páry v publiku k polibku, však kamera zabrala generálního ředitele technologické firmy Astronomer Andyho Byrona v důvěrném objetí se svou kolegyní, šéfkou HR Kristin Cabotovou. Problém? Oba byli v tu chvíli ženatí/vdaní – ale nikoliv spolu navzájem. V tu chvíli začala mediální lavina, která (doslova) obletěla svět.

Oba byli v zápětí odhaleni a video s jejich reakcí (rychlé odskakování od sebe, zakrývání tváří) doslova vybuchlo na sociálních sítích. Vtipkoval o tom dokonce i frontman Coldplay Chris Martin přímo na pódiu: „Buď mají poměr, nebo jsou velmi stydliví.“ Jak však potvrdil internet – první možnost byla správně.

Rychlý spád i rezignace

Firma Astronomer zareagovala rychle: nejprve oznámila interní šetření, další dny už Byron podal rezignaci a vedení převzal jiný manažer. Společnost veřejně uvedla, že její šéf „nedodržel vysoký standard odpovědnosti a chování“, a tak ani Kristin Cabotovou nečekala žádná veselá budoucnost.

Virální objímání = marketingový poklad

Co je na celé aféře nejpřekvapivější? Že ji do poslední špetky začaly vtipně vytěžovat i globální značky. Jedna společnost bleskově publikovala na Instagram obrázek plyšové pandy objímající orangutana s heslem „Nenechte se nachytat! Pomazlení bez dramatu zaručeno. Schváleno personálním oddělením.“ Jinými slovy: když už je z nevěry virál dne, proč si nezvýšit „brand awareness“!

Podobné memy a vtípky následně přidaly i další velké firmy – další neváhala přihodit ironický tweet. Celebritologové a marketéři se shodují: když je na světě záběr, který zná i vaše babička, každý chce kousek popularity.

Proč to marketéři milují?

  • Fenomén virálních afér je v digitálním světě extrémně lákavý: sdílením aktuálního hitu ukazují značky, jak jsou „in“ a v kontaktu s pop-kulturou.
  • Kontroverze prodává: lehká špetka skandálu má na media větší účinnost než jakákoliv tradiční reklama.
  • Příběh je jednoduše srozumitelný, univerzální a zábavný – obrácení morality naruby je ideální sousto pro reklamní kreativce.

Můj pohled na aféru: Vážně už ani nevěra není, co bývala?

Pamatujete časy, kdy aférky probíhaly pěkně potichoučku někde „pod stolem“? My „starší“ si představíme mlhavou kancelář, zatažené žaluzie a šeptem domlouvané tajnosti, nad kterými by Fischerová i Donutil jen protočili oči. A dneska? Stačí jedno objetí na koncertě Coldplay a místo diskrétní schůzky vás sleduje celý internet, memy vznikají rychleji než instastory a ještě si na tom přihřívají polívčičku různé společnosti.

Vážně, já už jsem ztracená: otevřu ledničku a tam Andy s Kristin, projdu kolem tramvaje – reklama, samozřejmě zase oni! Děje se to denně všude kolem, ale tentokrát je z toho celosvětová show a marketingová olympiáda. To aby se člověk bál i půjčit si hrníček kolegy, dokud to jeho HR neschválí! Takže, pokud mě hledáte, najdete mě u regálu s plyšovými pandami, snažím se držet krok s dobou – když nevěra, tak stylově a virálně. Láska a trapas v digitálním století? Prosím, kde se kupuje neviditelný plášť?

Zdroje:
cnn.iprima.cz
seznamzpravy.cz

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz