Hlavní obsah
Umění a zábava

Doktor na kardiologii mi nepomohl, ale pacientka v čekárně mi správně diagnostikovala reflux

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay.com

Minulý týden mě přepadlo bušení srdce, arytmie, slabost a úzkost. Můj domácí tlakoměr ukazoval 70/50, a tak jsem z posledních sil došla o blok dál na kardiologii.

Článek

„Za půl hodiny zavíráme,“ řekla sestra.

„Mně je ale dost špatně.“

„Tak praktický lékař.“

„Ten má ale dovolenou.“

„Proč jste přišla zrovna k nám?“

„Protože blíž od mýho baráku už jsou jenom Vietnamci.“

„No dobře,“ řekla sestra a zabouchla dveře. Do čekárny vstoupila rozšafná paní při těle.

Sedla si vedle mě a pošeptala mi:

„Nemáte žvejkačku? Já jsem totiž strašně cejtit kouřem, kouření je moje velká závislost. Vy kouříte?“

„Ne.“

„A pijete?“

„Trochu bílý víno.“

„Já vůbec nepiju, já jsem bejvalá alkoholička a toho jsem se sama zbavila a jsem na to pyšná, protože to dokáže málokdo. Pani, vy jste úplně bílá.“

„No, mně je totiž špatně.“

„Máte pocit, že máte na hrudi malýho ptáčka?“

„Nevím. Asi jo.“

„To znám, to mám někdy taky. Vemte si tady vějíř, to strašně pomáhá. A díky za tu žvejkačku, kouření je moje jediná závislost. Kecám, ještě mám závislost na chlapech. Ale bavěj mě jenom ty čokoládový, ne ty bílý, víte? Teď mám jednoho pákistánce, schválně mu říkám ptákystánec, má nás sice víc, ale co… Já potřebuju cit, víte? Nechápu, jak některý holky jdou jenom po prachách. Dobře, nehty, holič, značková kabelka od toho Fujtonu, ale co si pak večer počnou s tím jeho bambulou?“

„Nezlobte se, mně je fakt špatně.“

„Ježiš, a co jste prováděla?“

„Lezla jsem.“

„Po kom, prosím vás?“

„Po horách.“

V tu chvíli vyšla sestra.

„Tak teda pojďte, doktor vás natočí…“ podívala se na mě jako by mě právě pustili z kriminálu. Natočila mi EKG a přehrála doktorovi.

„Tak paní Turnová, vy nejste ale vůbec akutní. Infarkt nemáte a dál nejsem schopen se s vámi zabejvat. Jaký máte subjektivní pocit?“

„Jako bych měla na hrudi nějakýho ptáčka.“

„Jo ptáčka, tak to si zajděte spíš k cvokařovi. Tady máte zprávu a běžte.“

V čekárně se na mě vrhla paní Nevyhoštěná.

„Ještě jsem vám chtěla něco říct, já co abstinuju, tak jsem taková jasnozřivá. Pila jste v těch horách bílý víno?“

„Každej večer.“

„No tak to máte to… je to takový zvláštní slovo, vodvozený od plivání. Reflus.“

„Myslíte, reflux?“

„Jo, přesně tak. Nashle, my dvě se určitě někdy potkáme, to nebyla náhoda, já jsem totiž andělskej posel a budu vám pomáhat.“

Nakonec to byl fakt reflux. Díky, paní Nevyhoštěná.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
Reflux jícnu
Kardiologie

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz