Hlavní obsah
Názory a úvahy

Správná matematika patří i do obyčejného života

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Famm Vilém

Základní učebnice matematiky

I v  obyčejném životě má nás provázet přesný stav čísel.

Článek

Tak jsem se opět zlobil a manželka mne napomínala. Nestalo se přeci nic, co bych neznal, co bych neměl časem ověřeno. Vybrali jsme si pořad na ČT a oni, jako vždy, nedodrželi čas k vysílání programu. Co sleduji tuto stanici, tak si nevzpomínám, že by alespoň jednou vysílala na čas a já zkrátka takové lumpárny nemám rád.

jal jsem se dopisovat do Seznam Medium a zjistil jsem, že spojen jsem, ale…

Syn mi vše instaloval a tak nahlížím, řekněme do prohlížeče, kde se mi ukazuje počet zhlédnutí jednotlivého článku. Tady jsem zjistil pro mne věc nemilou. Článek, který jsem do tohoto periodika napsal, je 12. ale nenese číslo 12, nýbrž číslo 1. Každý nový článek má prostě číslo 1. Jinde se sice dozvím, kolik článků jsem již vytvořil, ale nechápu, proč není nechána logická posloupnost a není tak s ní nakládáno napořád. Když totiž je článků víc než 10, tak ostatní vidíte jen, když ten stav vyvoláte. Zde není číslování žádné. Podle mne je to chyba. Psal jsem i jinde a mohu říct, že mne potěší, když se přesvědčím, že článek vydaný i před více než dvěma lety má nové čtenáře. Musím však přiznat, že jinde není číslování žádné. Zde je podle mne bohužel číslováno špatně.

Mám zkrátka rád čísla a pokud díky nim můžeme věci lépe ovládat a nejsou-li u dané věci, považuji to za chybu. Uvedu příklad a opět televizní. Jedna televize reprízovala své amatérské hudební pořady. Zpívala tam tenkrát dcerka přátel. Nevěděl jsem, že tomu tak bude, takže jsem si píseň nenahrál. Pak jsem zjistil, že ono Doremi nemá žádné pořadové číslo. V programu nebylo uvedeno. Tak vůbec nevím, v kterém dílu jsem tohle viděl.

I prosté matematické rozlišení dokáže vnést řád a pořádek. Můžete namítnout, že se zase tak moc nestalo. Dokonalost není maličkost, ale skládá se právě z takových maličkostí. Chceme-li lepší a dokonalejší společnost, neměli bychom opomíjet i takové „maličkosti“.

Zkrátka má platit dodržování času, popis programu, abychom se vlastně dozvěděli dopředu, co nám bude sděleno. Není hezké se dozvědět, že budete informováni o aktuálním dění. Vy se však nedozvíte, které že to je. Přitom stačí jen tak málo, aby vše bylo, jak se říká, zalito sluncem.

Abych jenom nekritizoval. Vzpomínám si na program porevolučního OF (Občanského fóra), kde bylo vyzvednuto, aby veřejná doprava jezdila v lehce zapamatovatelných časech. Ono se to zavedlo a mohu s potěšením kvitovat, že to tak funguje do dnešních dnů. Zkrátka, když se jen trochu chce, pak to i jde. Taky se jedná o maličkost, ale i ta potěší. Byl jsem nedávno na poliklinice ve Veselí nad Moravou, a protože jsem byl velmi brzy odbaven, vydal jsem se na neohlášenou návštěvu, která podle toho taky tak dopadla. Nikdo nebyl doma. Podíval jsem se na hodinky a vzpomněl si, že by mi měl jet brzy vlak a jel. Stačil jsem si včas koupit lístek, nasednout do vlaku a do minuty jsme se dali do pohybu. Zkrátka díky drobné matematice, která pak platí i léta, si můžeme zpříjemnit život. Nezapomínejme na to.

Používejme i drobnou matematiku na 111 %

FAMM Vilém Strážnice 16. 4. 2024

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz