Hlavní obsah
Finance

Denně mě šikanují telefonáty a nepřestanou, dokud nezainvestuji 25 tisíc korun

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Freepik/ master1305 / free license

Obrázek je ilustrační.

Nevinné telefonáty se proměnily ve zlověstné vydírání. Jasně jsem řekl, že nemám zájem. Přesto už mi podesáté během deseti dní volají dva pánové s nabídkou investice. Přestanou, až pošlu peníze.

Článek

Začalo to docela nevinně. Většinou to tak bývá. Minulý měsíc mi volalo nějaké neznámé číslo. Na druhé straně podle hlasu odhaduji mladšího člověka. Milého. Nabídl mi investici několik desítek procent za rok. Pro mě to bylo moc rizikové.

Dobře popovídáme, já končím hovor s tím, že to není investice pro mě, a ať si prosím mé číslo odstraní z databáze. Mimochodem nedokázali mi říct, kde k němu vlastně přišli. To ale neřeším.

Pán na druhé straně se jen ujišťuje, jestli opravdu chci odstranit ze skupiny úspěšných lidí. Tak se pousměji a potvrzuji. Mám za to, že je konec. Ale mýlím se. Od té doby se frekvence telefonátů totiž rapidně zvýšila, až mi v posledních dnech střídavě volají opravdu denně.

Nechutné praktiky

Pokud se ptáte, proč jim hovory zvedám, tak je důvod jednoduchý. Po každém hovoru si vždy ukládám číslo pod jménem „nebrat“. Jenže oni následně chytře volají z jiného telefonního čísla. A já si samozřejmě nemůžu dovolit cizí čísla nebrat.

Hovor začíná navíc vždy lživě, tedy něco jako: „Dobrý den, já Vám volám, jak jsme se dohodli, když budu mít něco zajímavého, určitě znáte firmu Visa, každý platí platební kartou, že ano, jak by se Vám líbilo…“ Tady vždy skáču do řeči a říkám, že jsme se určitě na hovoru nedomlouvali. Ozývám se výhradně sám, když mám zájem.

Čemu nerozumím už vůbec, že se pánové na druhé straně stávají agresivnější a agresivnější. Očividně nemám tuto zkušenost jen sám. Při zadání telefonního čísla do internetového vyhledávače jsem našel například recenzi další z „obětí“, která hovor nazvala nevyžádaným, obtěžujícím a urážejícím. Navíc byla také nazvána idiotem.

Smazání z databáze kontaktů prý není možné

„Bohužel,“ odpovídá hlas na druhé straně, „nemohu vás vymazat z naší databáze“. Znovu se totiž na tuto možnost ptám. „Ale rád bych vám nabídl jedno řešení, které by vám zajistilo klid před našimi telefonáty.“ Slovo řešení samozřejmě vzbuzuje můj zájem, a tak poslouchám dál. „Je to takzvané držhubné,“ pokračuje hlas. Dozvídám se, že pokud pošlu částku 25 000 Kč, budou považovat záležitost za vyřízenou a přestanou mě obtěžovat.

Úplatek na hraně

Je to jednoduché a efektivní řešení. Ale zůstávám docela omráčený, protože něco takového nečekám. Něco jako úplatek, vydírání v přímém přenosu. Po chvíli se dozvídám, že vlastně peníze můžu poslat na svůj obchodní účet a začít vydělávat. Takže jde ve zkratce o investici. Vnímám to ale stále mnohem více jako vydírání než investici.

Pro ČNB jde o známou firmu

Již v březnu navíc na stránkách ČNB vyšlo varovné upozornění o aktivitě této společnosti. ČNB stručně varovala před společností TIO Markets Ltd., která telefonicky oslovuje potenciální klienty s nabídkou investování na obchodní platformě BitAdmiral a upozorňuje, že „nedisponuje v současné době žádným oprávněním k poskytování investičních ani jiných služeb na finančním trhu v České republice, a ze strany České národní banky tak není dohlížena. Případná investice není ze zákona pojištěna.“

Vydržet, vydržet, vydržet

Nezbývá mi tedy asi nic jiného, než pouze vydržet v odmítání déle než oni v přesvědčování. Otázkou zůstává, jak dlouho toto obtěžování ještě potrvá a kolik toho obě strany snesou. Jestli je nejlepší strategie vždy típnout hovor, na druhé straně telefonátu mlčet nebo se stále snažit dokola vysvětlovat, že tato investice prostě není pro mě.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz