Hlavní obsah
Hry

Nejvyšší výhra v historii AZ kvízu, nadšený vítěz a ohromená moderátorka

Foto: IstockPhoto / pkrugloff / license paid

Obrázek je ilustrační

Rekordní suma, která padla v bankomatu, zůstane pravděpodobně dlouho nepřekonána. Nejvyšší výhra potěšila nadšeného výherce, a zároveň také ohromila moderátorku Evu Machourkovou.

Článek

AZ-kvíz je unikátní vědomostní soutěž, která se těší své popularitě už více než 25 let. Šla by jednoduše rozdělit do tří hlavních částí. V té první spolu soupeří dva páry o co nejrychlejší propojení tří stran hracího pole. V části druhé pak své síly poměřují dva vítězové prvních kol. A ta poslední, která je pro mnohé diváky nejoblíbenější, je o návštěvě bankomatu. Nejvyšší částka přitom padla v roce 2014.

Bankomat v AZ-kvízu

Samotný vrchol každého odvysílaného dílu je tzv. soutěžení v bankomatu. Jeden z moderátorů soutěže Aleš Zbořil se netají názorem, že v AZ-kvízu se nedá zbohatnout. A to možná o to víc, že samotná výhra je absolutně v rukou štěstěny. Přesto je možné pár tisíc vyhrát.

Vítěz soutěže celkem třikrát stiskne soutěžní tlačítko, čímž odkrývá herní pole, které skrývá finanční výhru. Hrací pole jsou pro divákovu atraktivitu označena barevně. Za televizní obrazovkou totiž na rozdíl od soutěžících vidíme, kdy je nejvhodnější čas stisknout tlačítko, a nahrát si tak nejvyšší možnou výhru. Finančně nejzajímavější jsou tři oranžová pole s hodnotou 5 000 korun a jedno červené prémiové pole, které začíná na částce 5 500 korun. V případě, že ale není daný hrací den zvoleno, jeho hodnota pro následující hrací den roste vždy o dalších 500 korun. Až v moment, kdy ho soutěžící trefí, padá následně jeho hodnota znovu na základních 5 500 korun.

Statistický exkurz

Ještě drobné statistické doplnění. V bankomatu si soutěžící volí třikrát celkem z 19 polí. To, že se mu povede trefit zrovna pole červené, je statisticky pravděpodobné na pouhých 16 % (tři děleno devatenácti). Není tak překvapením, že toto pole většinou soutěžící netrefují, a jeho hodnota tak den ze dne narůstá. A to byl i případ rekordního počinu jednoho ze soutěžících.

Foto: Wikimedia Commons / Kirk / CC-BY-SA-3.0

Moderátorka AZ kvízu Eva Machourková

8. července 2014

Díl odvysílaný v létě 2014 se stal legendárním právě díky rekordní výhře. Nejen, že šlo o rekord z pohledu absolutní výhry běžného AZ-kvízu. Zároveň se jednalo o historicky nejvyšší hodnotu červeného pole, která se v daný den vyšplhala na neuvěřitelných 24 000 korun.

Výherce v bankomatu toto červené pole zvolil jako poslední ze tří pokusů. Ve dvou předchozích si nahrál dohromady 3 000 korun, takže celková rekordní výhra odpovídala částce 27 000 korun. Nutno podotknout, že tato částka přibližně odpovídala průměrné měsíční hrubé mzdě v daném roce.

Reakce moderátorky i výherce

Eva Machourková coby moderátorka soutěže provázela slovně všechny tři pokusy v bankomatu: „Jeden tisíc, dva tisíce,“ komentovala ještě klidnými slovy první dva tahy soutěžícího. Když ale zvolil třetí pole s hodnotou 24 000 korun, jako by na setinu ohromením zamrzla a už s jinou barvou hlasu téměř zvolala: „A dvacet čtyři tisíc. Takže dohromady si odnášíte 27 tisíc korun. Já si myslím, ještě to necháme ověřit, ale že to bude historicky největší azkvízová výhra.“

I samotný soutěžící nedokázal radost ukrýt. Nejdříve radostným překvapeným výrazem v obličeji a následně i slovy: „Tomu ani nechci věřit…“ Záznam z celé soutěže si můžete prohlédnout ve videu ZDE. Úspěch v bankomatu můžete sledovat od 21. minuty.

Zdroje:

  • Česká televize.cz. Díl 8. července 2014 (dostupné ZDE).
  • Stream.cz. Aleš Zbořil: V AZ-kvízu se nedá zbohatnout (publikováno 13. listopadu 2023, dostupné ZDE).
  • Česká televize.cz. Základní pravidla soutěže AZ-kvíz (dostupné ZDE).
  • Česká televize.cz. AZ-kvíz (dostupné ZDE).
  • Médium.cz. Aleš Zbořil: soutěžící v AZ kvízu občas nabádám, aby odpověděli špatně (publikováno 18. ledna 2024, dostupné ZDE).

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz