Hlavní obsah
Názory a úvahy

„Kup hlavně salámy a párky, já si musím od toho veganství odpočinout!“

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pexels.com

Věta, kterou jsem za sebou uslyšela při nákupu v supermarketu, mě zaujala. A zajímalo mě, kdo si chce od veganství odpočinout.

Článek

Otočila jsem se a viděla krásnou asi osmiletou holčičku, která celá rozzářená tlačila nákupní vozík směrem k regálům s uzeninami. „Tatí, tatí, co mám vzít?“ volala na svého vousatého tatínka, který mezitím vybíral cosi v oddělení zeleniny. Došel k holčičce, dal do vozíku brambory a cibuli a řekl jí:

„Vyber si, na co máš chuť.“

„Ale bude toho hodně, je to přece na celej tejden,“ konstatovala holčička, která už se viditelně v organizaci života orientovala.

Zajímalo mě, na co má holčička chuť, a také jsem chtěla vidět, jak si představuje týdenní spotřebu. A tak jsem se zařadila se svým vozíkem za ten jejich a pokračovala kupředu v jejich tempu.

„Hele, tatí, to jsou krásné párky, vezmu si ty oranžové i růžové, chutná mi, když je jím dohromady,“ informovala otce holčička a dala si do vozíku balíček debrecínských párků, to byly ty oranžové, a vídeňských, to zřejmě byly ty růžové. Jelikož jsem ve svém věku ještě nikdy neměla na talíři zároveň tyto dva druhy párků, vzala jsem si je také.

Pak si holčička dala do vozíku balíček šunky, několik druhů salámů, ale přiměřeně, tuším, že to bylo šest balíčků, na týden tak akorát.

„Jé, můžu si vzít tu sekanou,“ zajásala holčička u regálu s několika druhy šišek sekané. Vzala si tu se sýrem a tatínkovi vykládala, jak se těší, až si ji dá do mikrovlnky a ten sýr se v mase krásně roztaví a bude vykapávat ven. Vzala jsem si ji taky.

Poté se tatínek s holčičkou přesunuli do oblasti mléčných výrobků a já zamířila k jiné sekci, abych se vybavila na zítřejší večírek se svými spolužáky. A celou dobu jsem si říkala, že ta střídavá péče je vlastně výborný vynález. Dovedu si představit, jak asi vypadalo manželství všežravce s vegankou, jak se asi dohadovali, když šlo o výživu jejich dítěte. Dnes se každý stravuje podle sebe a holčička sice pendluje nejen mezi maminkou a tatínkem, ale také mezi zeleninou, sójou a párky se salámy, ale vůbec mi nepřipadalo, že by nějak strádala. Naopak celá zářila a bylo na ví vidět, jak se na týden s tatínkem a také s párky, salámy a sekanou těší.

A tak jsem si po příchodu domů dala dva plátky sekané na talíř, ohřála je v mikrovlnné troubě a vážně, sýr se nádherně roztavil a vykapával ven. Bylo to skvělé, a tak vlastně střídavá péče jedné malé holčičky přinesla příjemný gastronomický bonus i mně.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz