Hlavní obsah
Sport

Fotbaloví neřádi útočí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: https://freepik.com

Ilustrační foto

Pivo, pokřikování, rušení nočního klidu, rvačky, policejní zásahy. I tak se dá popsat fanouškovské fotbalové šílenství.

Článek

V Praze to vypadá tak, že když hraje například Sparta a vy potřebujete projet tramvají kolem, tak do tramvaje možná nastoupíte, ale nedostanete se ven dřív než na zastávce Sparta. Musíte tedy vydržet několik stanic fanouškovských popěvků, mačkání se s ostatními a nezřídka se i celá tramvaj kýve.

Před zápasem i po zápasu na Spartě celá Letná trpí rušením nočního klidu, vandalstvím, policejními zásahy a jednoduše diskomfortem. Druhý den najdete všude rozbité sklo od piva a odpadky, občas i krvavé kapesníky. Podobně to asi bude vypadat i u jiných větších fotbalových stadionů v době utkání.

Přemýšlela jsem, proč vůbec někdo fandí nějakým cizím lidem, běhajícím za míčem? A ještě víc mě zajímalo, proč to někdo tak nehorázně prožívá?

Pamatujete si ještě na incident v Uherském Hradišti z roku 2021, kdy jeden podnapilý fotbalový fanoušek kopl do projíždějícího policejního auta a poplival mu čelní sklo? V hlídce byli dva policisté, kteří vystoupili a začali incident řešit. V tom se do nich pustilo šest opilých fotbalových fanoušků a ostatní jen přihlíželi a incident si dokonce natáčeli.

Přemýšlela jsem také, co mají takoví fanoušci v hlavě. Nic mě nenapadlo, snad jenom chuť na pivo, provokování obyčejných lidí a policistů a samozřejmě piliny. Utkání „jejich kluků“ asi berou jako takovou propustku k tomu, aby se mohli chovat jako hovada a ještě se u toho cítí jako páni tvorstva.

Tito fanouškové totiž bývají většinou typičtí domácí povaleči a alkoholici s podprůměrným IQ. Fotbalový zápas je pro ně jen další záminkou k tomu, aby se mohli opít, udělat „pořádnej bordel“ a nebo se pohádat a porvat s kýmkoliv, kdo se na ně zrovna „špatně“ podívá.

Existují i fanouškové, kteří opravdu jenom fandí a nic z výše uvedeného nevyhledávají. Co si ale budeme povídat, takových je minimum.

Anketa

Fandíte také fotbalu?
Jsem fanoušek celým srdcem.
10,9 %
Také jsem fanoušek, ale toto chování neschvaluji.
69,2 %
Nefandím a tyto individua mě obtěžují.
15,4 %
Nefandím a je mi to jedno.
4,5 %
Celkem hlasovalo 156 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz