Hlavní obsah
Rodina a děti

Někdy děti ohluchnou

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Seznam.cz

Poslouchat děti ve školce, hlavně tedy jejich „vytříbený“ slovník, vyžaduje stálou pozornost a opravování. Naštěstí opravujeme u nich nejčastější oslovení vole.

Článek

Ve školce to tedy ještě docela ujde, ale všichni dospělí si musíme dávat pozor při komunikaci mezi sebou. Když se blíží odchod ze zahrady, tak při zavolání: „Uklízíme,“ zaručeně „ohluchnou,“ nebo že mají jít k obědu, ani na vzdálenost dvou metrů neslyší, ale pro ně nevhodné, ale zajímavé slovo zaznamenají přes téměř celou zahradu a ihned vážným hlasem moralizují, že se to neříká. Někteří další, kteří ještě nejsou dokonale písmenkově vybaveni, případně momentálním nedostatkem zubů, které odnesla zoubková víla, to se ale nežíká. V tomhle věku patří k dětem vypadávání zubů. Když Kláře vypadl přední zub, ptal jsem se, co jí přinesla zoubková víla. Odpověděla, že ji nemohla nic dát, protože zoubková víla žije v Americe.

Jsou mezi nimi také práskači a ihned nevhodná slova na sebe okamžitě řeknou nejbližšímu dospělému. Jejich pozornost je fantastická a nás dospěláky stále prověřuje. Nenapadlo by mne, že musím dávat pozor i na písničky, které si pouštím z telefonu v kapse kalhot. Při společném úklidu zahrady mi z mobilu zazněla písnička J. Nohavici Milionář, kde v textu je pasáž: „Měl jsem bobky u p….e.“ Reakce dětí byla okamžitá. Všechny okolo zachvátil smích a ihned jsem byl vážně pokárán.

Už i ty tříleté děti (Ježečkové), hned po ránu, jakmile vylezly na zahradu, okamžitě vzaly do rukou hrabičky a lopaty a hnaly mne nekompromisně do činnosti. „Franto, jdeme pracovat.“ I ty nejmenší děti jsou nejraději, když mohou vyhrabávat červy, žížaly a dávat je kachnám a slepicím, které jsou jim za příděl náležitě vděčné a nedočkavě za plotem žadoní.

Dostala mne tříletá Agátka. Je to taková malá živelná pohroma. Běžela přes celou zahradu a křičela: „Franto, já jsem si zlomila nohu.“ Ona je hodně nabitá energií, kterou rozdává plnými doušky. Každé ráno mne chytne za ruku, ve druhé ruce vždy drží nějakého plyšáka a nejvíce mne honí do práce. K její nejoblíbenější činnosti patří rovněž „chytání“ žížal. Nejvíce z toho těží kachna Píďa, která je vděčná za každé sousto, které sama nemusí ze země dolovat a dětem se za to odmění, když jim dovolí pohlazení. Ze zvířat se nejvíc dětem líbilo hladit Fínu, její peří bylo jako sametové.

Každý rok se mezi dětmi najdou takové, které opravdu hodně baví práce na zahradě a nejenom hraní, ale i zahradnická činnost. Důležité je, aby tu činnost vnímaly hlavně jako hru, protože hry je baví.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz