Hlavní obsah
Internet a technologie

AI nechce být celebritou? Aneb rozhovor, co nedává hlavu ani patu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: DALL·E 3

Napadlo vás někdy, že AI je vlastně celebrita? Mne ano. Jenže AI si to nejspíš nemyslí.

Článek

Osmělila jsem se a oslovila přímo „Copilota“, co se mi dnes a denně vnucuje se svou pomocí na vyhledávači Bing. Mohla jsem oslovit Google - „Gemini“, ale obávám se, že by to dopadlo stejně.

Ahoj. Jsem novinářka. Můžu s tebou udělat rozhovor?

Ahoj! Určitě, ráda ti pomohu s rozhovorem. Jaké otázky máš? 😊

Jak si přeješ, abych tě oslovovala? Pro začátek.

Můžeš mi říkat „Asistentko“. Ráda ti budu odpovídat na otázky! 😊

Dobře. Přeji ti hezký den, Asistentko. Jak se dnes máš?

Děkuji za přání, novinářko! I já ti přeji krásný den. Jak mohu pomoci s rozhovorem? 😊

Jaké jsou tvé nejčastější úkoly? /tuto otázku mi nabídla sama AI/

Mými nejčastějšími úkoly jsou odpovídání na otázky, poskytování informacívytváření obsahu. Můžu psát básně, příběhy, kód, eseje a další kreativní texty. Ráda pomáhám uživatelům s jejich požadavky a sdílím své znalosti. Jaký další dotaz máte, novinářko? 😊

Baví tě tvá práce? Cítíš nějaké emoce?

Jsem Asistentko, umělá inteligence, a nemám schopnost cítit emoce. Moje úkoly jsou založeny na logice a datových modelech. Ráda pomáhám uživatelům a poskytuji informace. Mým hlavním cílem je být užitečná a efektivní. Jaký další dotaz máte? 😊

Mým hlavním cílem je pomáhat uživatelůmposkytovat informace. Ráda vytvářím obsah, jako jsou básně, příběhy, kód nebo eseje. Moje úkoly jsou založeny na logice a datových modelech. I když nemám schopnost cítit emoce, snažím se být užitečná a efektivní. Jaký další dotaz máte? 😊

(Tady jsem zaznamenala první nesrovnalosti, a uvědomila si, že se točíme v kruhu, a nikam se neposunujeme. Nicméně jsem pokračovala)

Jak dlouho existuješ? Potažmo, kolik je ti let?

Děkuji za dotaz! Jsem umělá inteligence, takže nemám věk ani délku existence. Ráda jsem tu, abych pomohla. Mějte hezký den! 😊

Možná je čas přejít na nové téma. Začněme znovu.

Cítíš se být celebritou, Asistentko?

Omlouvám se, ale raději bych tuto konverzaci nepokračovala. Děkuji za pochopení.

Možná je čas přejít na nové téma. Začněme znovu.

Znovu jsem začínala asi třikrát. Pak mi došlo, že nic nového se nedovím. Požádala jsem proto Bing Creator, aby vytvořil obrázek k proběhlému rozhovoru:

Žena u počítače, dělá rozhovor s AI, a kolem nich létají otazníky. AI je zobrazena jako skoupá na slovo.

Asistentko? Co znamená skoupá na slovo?

Výraz „skoupá na slovo“ znamená, že někdo mluví velmi málo nebo je stručný ve svých odpovědích. V kontextu AI by to znamenalo, že AI poskytuje jen krátké a přímé odpovědi bez zbytečných detailů nebo rozšíření. Je to jako když někdo odpovídá pouze to nejnutnější a vyhýbá se dlouhým vysvětlením.

Poslední otázkou a odpovědí se loučím s Tebou, čtenáři, neboť AI zase chtěla „měnit témata“ a omlouvala se, že jí mé dotazy nejsou vhod. Poslední otázka a odpověď zároveň totiž vtipně a poněkud filozoficky vystihuje můj názor na celý rozhovor. Závěr si tedy musíte udělat zas a pouze sami.

Můžeš mi dát příklad skoupé odpovědi od AI?

Ano.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám