Článek
Každý rok se obchodní řetězce předhání v tom, kdo letos upeče nejlepší Vánoční reklamu, ne vždycky to ale vyjde. A jelikož při pozorování televize mívám poslední roky pocit, že to nevychází skoro nikdy, pojďme se na reklamy společně podívat a zhodnotit si je.
Některé řetězce vsadily na nudnou klasiku
Pepco, Kaufland, Billa… všichni vsadili na klasiku, šťastná rodinka u Vánočního stolu, která se raduje že Vánoční nákupy provedla zrovna v jmenovaném obchodě. Na jednu stranu je to sázka na jistotu, není to reklama u které bych trapností bouchal hlavou do stolu, na stranu druhou je to ale reklama neslaná, nemastná a zkrátka trochu nudná.
Reklama Vodafonu bohužel není giga
Vodafon letos v reklamě zkusil prosadit nový slovní obrat „To je giga“ (To je skvělé), kterým několikrát popisoval svou limitovanou akci. Reklama kvůli tomu bohužel nabrala obrat k trapnosti a poslouchat v čase Vánoc tento obrat stále dokola, není zrovna budoucnost na kterou se těším . Nezachrání to ani jejich nová akce, která pro klienty s tarifem dává k zakoupenému telefonu ten stejný telefon navíc za 1Kč.
Kofola typicky vsadila na klasiku
Kofola se ani letos nepokusila inovovat a do éteru vypustila znovu svojí kultovní reklamu se zahnutými zuby nahoru. Reklama která před pár lety trhala úspěch už po úmorném opakování není ani vtipná, ani zajímává. Na druhou stranu už je ale skutečně kultovní a opět to je něco, co mi mezi programy nebude příliš vadit poslouchat.
Penny znovu nasadila ověřené duo, ale moc se jim to nepovedlo
Penny letos opět nasadila duo Genzera se Suchánkem, ale Vánoční reklmou se to úplně nazvat nedá. Reklama totiž spočívala v tom, že tato dvojice seděla před chatou u táboráku a kapra si vařili jako špekáček nad ohněm. Po sněhu či Vánoční náladě ani vidu, ani slechu.
To by ovšem nebylo až tak hrozné, tato reklama nebyla jediná kterou Penny letos vytvořilo. Další reklamou kterou se pochlubili byli dva AI vygenerovaní kapři, kteří měli pomocí příčesků připomínat již zmiňovanou dvojici, kteří si povídají o tom, že Penny má na Vánoce zavřeno, aby si je zaměstnanci mohli užít. Nevím, zda chce Penny pochvalu za to, že na Vánoce zavřeli nebo za reklamu kterou by s rozpočtem 500 Kč zvládl vytvořit průměrný školák za 30 minut, ale u mě jejich letošní kampaň skutečně nezabodovala.
Coca-Cola naštvala spoustu lidí, i oni totiž vsadili letos na umělou inteligenci
Kamiony jedoucí bez řidičů, kterým se při každém střihu mění počet kol a obskakují je zvířátka až moc připomínající filmy Zootropolis. Tak by se dala shrnout letošní vánoční kampaň Coca-Coly. Reklama už před pár týdny obletěla Česko a strhla vlnu nevolí a i já musím s většinovým názorem souhlasit. Samotné užití AI by za mě nebylo tak špatné, kdyby ta reklama nevypadala tak, jak kvůli tomu vypadá.
Rohlík.cz šel po vzoru Coca-Coly
Ani služba Rohlík.cz se letos nerozhodla reklamu skutečně natočit a vsadili na umělou inteligenci. Samotná reklama nevypadá až tak zle, dokud se nevynasnažíte přečíst název jakéhokoliv produktu a nenarazíte jen na nesrozumitelné klikiháky nebo si neuvědomíte, že tachometr auta při jízdě ukazuje 0 km/h. Zvláštní je, že se rozhodli tuto reklamu vydat, jelikož si docela jistě uvědomují, že úspěch nesklidí. Na Youtube totiž již při vydání vypnuli komentáře a nikde neuvedli, že byla reklama vytvořená pomocí AI.
Aby jsme nebyli jen negativní, hezkou reklamu připravilo krmivo Brit
Firma Brit, která prodává krmiva pro zvířata, se rozhodla letos pro hezkou myšlenku, v reklamě upozorňují, že pořídit si zvíře je obrovská zodpovědnost a ačkoli si zvíře spoustu dětí na Vánoce jistě přeje, je třeba si dobře rozmyslet, zda je vaše rodina na tuto zodpovědnost připravená. To je velmi pěkná myšlenka a musím za to firmu pochválit.
Jaká reklama se letos nejvíce líbila vám a u jaké si naopak letos trháte vlasy?




