Hlavní obsah
Lidé a společnost

YouTuber se nechal pohřbít a vydělal milióny: Co sledují vaše děti na internetu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Chytrý telefon s aplikací YouTube

V dnešní době je již zvykem, že volný čas našich dětí plně ovládli sociální sítě a influenceři. Ti si ze závislosti internetové generace udělali zdroj příjmu. Zaměříme se na nejúspěšnějšího z nich.

Článek

Pohřben zaživa

V jednom ze svých nejznámějších videí se nechává pohřbít v rakvi pod zem. Celý tento husarský kousek trvá 50 hodin a po celou dobu je bedlivě sledován svými kamarády. Ti se ho snaží různě vystrašit a dělají mu v průběhu natáčení všemožné naschvály. Nejspíše je jasné, že pro desetileté děti, které bezpochyby patří mezi jeho největší obdivovatele, není toto video skvělým příkladem zábavy. Video nakonec získalo celkem 314 mil. zhlédnutí. Jeho cesta k získání titulu krále YouTube je ještě více bizarní.

Počátek jeho příběhu

V roce 2012, ve věku 13 let, publikoval první video na YouTube pod jménem „MrBeast6000“. Jeho obsah zahrnoval herní videa, odhady bohatství jiných youtuberů a tipy pro budoucí tvůrce. Jeho kanál, tehdy nazývaný „That-dude“ (ten chlápek), měl v červenci 2013 kolem 240 odběratelů (to jsou lidé, kteří youtubera pravidelně sledují). Nyní toto číslo dosahuje 240 miliónů.

V letech 2015 a 2016 začal získávat popularitu díky sérii videí nazvané „nejhorší intra“, kde se vtipně vyjadřoval k úvodům videí jiných youtuberů (intro je úvodní část každého youtubera a obsahuje nějakou hlášku, znělku či jiné poznávací znamení). V roce 2016 již měl přibližně 30 tisíc odběratelů.

V tom samém roce se rozhodl opustit Univerzitu East Carolina kvůli plnému zaměření na kariéru youtubera, což vedlo k neshodám s matkou a odstěhování se z domu. Postupně najal čtyři své kamarády z dětství, aby mu pomáhali s natáčením videí.

Vzestup slávy

V lednu 2017 zveřejnil téměř celodenní video, ve kterém počítal do 100 tisíc. Počítání trvalo 40 hodin. Následující měsíc nahrál video s názvem „Počítám do 200 tisíc“. Bohužel i něco tak prostého jako počítání, Vás může na této platformě proslavit. Krom toho si získal popularitu také díky různým „kaskadérským“ kouskům, jako je pokus o rozbití skla pomocí megafonů (po vzoru z kresleného seriálu The Simpsons) nebo pokus zůstat pod vodou 24 hodin.

Mimo svou běžnou tvorbu pořádá i různé soutěže, na které láká s příslibem veliké výhry. O kandidáty na natáčení tak není nouze, jelikož ti nejlepší mohou získat i 200 000 $, to je v přepočtu skoro 5 000 000 Kč. V dubnu 2020 vytvořil soutěž kámen, nůžky, papír s 32 youtubery a hlavní cenou 250 000 dolarů (téměř 6 000 000 Kč), která se stala nejsledovanější živou akcí na YouTube s 662 tisíci diváky.

Závěr a roční příjmy

Jimmy Donaldson alias Mr. Beast si pak ročně přijde na slušný balík peněz, za který by se nemuseli stydět ani přední čeští podnikatelé. Krom příjmů z YouTube reklam, prodává také vlastní reklamní předměty a jiné produkty spojené se svým jménem. Peníze mu na účet pravidelně chodí i od všemožných sponzorů a jiných firem, které skrze něj hledají zviditelnění. V roce 2021 si pak Jimmy vydělal neuvěřitelných padesát miliónů dolarů (což je v přepočtu 1,18 miliardy korun). Tato částka však není konečná a s každým rokem se postupně zvyšuje. V roce 2023 se již bavíme o částce 82 000 000 dolarů.

Otázkou tak zůstává, jakou vypovídací hodnotu mají tato čísla o naší společnosti.

Zdroje

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz