Hlavní obsah
Cestování

Kolaps posvátné kamiondopravy na D1 aneb Pro pravdu se ČESMAD zlobí

Foto: Pixabay

Je silniční doprava, která stojí, pořád ještě doprava?

Dopravní kolony vznikají ze dvou důvodů: Prvním důvodem je vyčerpání kapacity, tedy je na ní více aut než se tam vejde. A druhou příčinou, je nedodržování dopravních předpisů. Karel Pospíšil, USI VUT

Článek

V návaznosti na předcházející článek a zprávy v médiích jsem se rozhodl napsat volné pokračování.

V úterý dopoledne zveřejnil server SeznamZprávy zajímavý článek:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-d1-uz-neni-dalnice-ale-parkoviste-dopravci-zadaji-odpusteni-mytneho-248111

Se škodolibou radostí jsem si článek přečetl a nestačil jsem se divit. Jak je prosím možné, že obyčejná rekonstrukce jedné poloviny dálnice (asi 6 km) způsobí denně 30 km kolony na obě strany, tedy východ i západ od Brna? Podle lobbistů je přece dálnice nejposvátnější a nejdokonalejší způsob dopravy a brzdí ji pouze ekoaktivisti na magistrále v Praze. Jak je tedy možné, že tento extrémně dokonalý princip dopravy, který drží nad vodou automobilky, fabriky, zásobování JIT, zásobování supermarketů a různých NC, dovoz potravin, toaletního papíru a všeho co doma používáte (často s negativními vlivy na obyvatelstvo, ale koho dnes zajímá životní pohoda obyčejného občana, že) vlastním přičiněním stojí v kolonách? Jak to, že se jezdí po dálnici, kde je povoleno 130 km/h pouze 30 km/h, jak můžeme zjistit analýzou a denním sledováním dopravniinfo.cz, segment D1? Nejprve jsem si myslel, že je to nějaká forma protestů řidičů kamionů, aby se i na dálnicích jezdilo 30 km/h podle vzoru hnutí Letzte Generation, či za snížení emisí. Ale až článek na SZ mi otevřel oči. Tak oni tam stojí nedobrovolně. Prostě je jich tolik, že neprojedou. A to nám fanoušci bezbřehé kamiondopravy tvrdili, jak kamionová doprava nemá téměř žádné limity.

Ale zpět k požadavkům ČESMADu. Tato organizace požaduje snížení poplatků za použití dálnice. Jako fakt, to jsem nevěřil vlastním očím. Můj vzdělaný mozek mi přitom radí něco jiného. Když je něco ucpané, je tam něčeho moc a je potřeba to moc snížit. Ano správně, je moc kamionů. A jak prosím snížení mýtného sníží počet kamionů? Asi ne, že? Naopak mýto je potřeba pořádně omastit, aby kobylky, pardon kamiony bylo možné trochu zdecimovat.

Z praxe: Chcete jít na nějakou kulturní akci. Lístky jsou vyprodané, není tam k hnutí. Budete chtít po pořadateli snížení ceny lístků za vyprodaný koncert, že tam je moc lidí? Bude se s vámi pořadatel bavit? Nebude, že? Bouchne vám před nosem dveřmi. A chtělo by to pořádně bouchnout dveřmi i škemralům a žadonilům z ČESMADu, kteří jsou neustále, chudáčci, málo zvýhodňovaný. Takže bouchnout jim dveřmi, a přirazit jim v těch dveřích i ty dlouhé chmatácké prsty. Protože jedině vyšší cena vstupného/mýtného zaručí, aby na koncertě, či dálnici bylo pro všechny účastníky k hnutí.

Korunu tomu všemu nasadila podrobná reportáž na ČT24, kde se zase klasicky zástupce ČESMADu vykrucoval a dokonce sklouzl i ke klasickému vydírání, že kvůli ucpané D1 zažijí nyní obyvatelé obcí okolo Brna pravé nefalšované kamionové peklo.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10122427178-udalosti-v-regionech-brno/324281381990326/

Takže stručně shrnuto, přemnožené kamiony je potřeba zregulovat a začít vozit efektivněji. Ono když kamiony budou jezdit poloprázdné, společně s řidiči osobáků vezoucích si zadek po jednom v obřím SUV pro 5 lidí, to pak nezůstane průjezdná ani dálnice o šířce ranveje na Ruzyni.

A aby kamiony terorizovali místní lidi v obcích se zákazem průjezdu tranzitu bychom si neměl nikdo nechat líbit. Hlavně s ohledem na skutečnost, že ani majitelé těchto kamionových flotil asi nebudou mít vilu u D1, ale někde v klídečku v podhůří u lesa.

Dnes jsem shodou okolností měl cestu vlakem do Modřic. Vlak jel včas, žádné zpoždění. Koleje krásně průjezdné jen z dálky doléhal hluk z popojíždějících kamionů na D52. Během chvilky projela Vindobona, jeden nákladní kontejnerový vlak, další vlak s auty, Railjet, osobák. Žádné problémy, stabilní rychlost okolo 80km/h. Spousta internetových diskutérů mimo realitu sice tvrdí jak jsou koridory neprůjezdné, vlaky mají zpoždění, ČD je od zkratky Čekám Dlouho, ale já v reálném světě, jsem na tom koridoru žádné potíže neviděl. A superdokonalá bezproblémová dálnice D1, D2 a D52 jezdí 30 km/h nebo permanentně stojí.

Takže vlaky jedou, kamiony stojí. Co je asi lepší. Takže radím: Vykašlat se na nesmyslné dálnice, vykašlat se na motorizované kamiony, vzít hloupé vagony bez motoru a řidiče, spřáhnout je do vlaku a takto vozit veškerý tranzit. Nebudou kolony, nebude parkoviště na dálnicích a lidi v osobácích se alespoň dostanou zavčasu domů z práce.

A třešnička nakonec. Můj předchozí článek popíchnul i samotného zarytého kamionistu, mluvčího ČESMADu Felixe. Jeho komentář si můžete přečíst. Pro jistotu ho sem dám i v printscreenu.

Foto: Hala D

Lobbisté nikdy nespí

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
ČESMAD BOHEMIA

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz