Hlavní obsah
Zdraví

Dneska jsem telefonovala s Národní radou pro zdravotně postižené

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Hana Sheala Grygarová

Já s deskama před gramcema v klubu Perpetuum

Neuvěříte, co se stalo potom. Jo a taky throwback do minulosti a o bariérách v klubu Perpetuum.

Článek

Řeším totiž tuhle situaci:

Chci elektrický vozík. Dokonce jsem uznaná v takovém stavu nezdraví, že mi ho víceméně proplatí pojišťovna. Jenomže pojišťovna požaduje požadavek.

Vyšetření u psychologa. Jde o inteligenční test, jestli mohu používat elektrický vozík. Bohužel musí být klinický psycholog, nestačí mi nějaký nekonfliktní bývalý spolužák, pokud není atestovaný klinický - jinak mu pojišťovna neproplatí vyšetření. Měl by být v Brně, nebo dopravně dostupný. A měl by mít bezbariérový přístup. Pojišťovna ovšem nemá seznam klinických psychologů, kteří mají bezbariérový přístup. V Brně, Praze, ani v Jablonci nad Nisou.

Takže jsem chtěla podat podnět na Národní radu pro zdravotně postižené. První reakce pána z Národní rady pro zdravotně postižené byla – my jsme poradna, takové věci neřešíme, obraťte se na pojišťovnu. Ale pojišťovna už mi několikrát opakovala, že žádný takový seznam nemá!

Starý známý deadlock – lidi z IT znají, pro lidi mimo IT, máte proces A, který ke spuštění vyžaduje proces B, ale proces B vyžaduje proces A.

Inu řekla jsem pánovi z Národní rady pro zdravotně postižené, že jednak je tu něco jako participace v rozhodování lidí s postižením na věci, co se týkají jejich vlastních potřeb. A Národní rada zdravotně postižených je zastřešující organizace organizací, které hájí práva lidí s postižením. I pochopil pán, že Národní rada není jenom poradna. A mám výsledek od jeho vedoucí.

„Vážená Shealo,

v současné době jsem Váš podnět předala na legislativní komisi, která dá podnět zdravotním pojišťovnám k uvedené bezbariérovosti odborných lékařů.“

O nějakých změnách vás budu informovat, pokud neumřu na nějaká přidružená onemocnění (tohle je spíše černý humor, no, doufám).

Fotka je throwback do minulosti, jako protiváha těchto příběhů, které mě mohou vyčleňovat. Mindcircus z roku 2012 v Perpetuu. Ten klub je v současnosti bohužel pro mě bariérový. Přístup je přes točité schody. Tam se nedostanu ani s asistencí. Mohu si vyjednat přístup přes zadní schodiště, které mi už kamarád před pár lety vyfotil. Je ale dost prudké, takže se bojím nechat snést. Jediný řešení je půjčit dva měsíce před akcí schodolez, na druhou stranu mám proměřené podium, že se tam vlezu.

Zároveň to byl skvělý večírek, který headlinoval Tomáš Haverlík, a lidi přišli a tancovali až do rána bílého.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz