Hlavní obsah
Knihy a literatura

Desátý „Turnový háj“ shrnuje další rok nevšedního života Evy Turnový

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

Foto: Honza Průša

Jak může dopadnout rozhovor s O2 Guruem? Jak probíhá nakupování dárků v Alze? A jak se dá zvítězit nad psychopatem Putinem? O tom všem je desátý „Turnový háj“.

Článek

Už roky si užívám četbu sloupků Evy Turnový. Jsou plný vtipu, krásnejch her se slovy i jazykem jako takovým a taky schopnosti, ironizovat a shodit snad každou složitou situaci a díky tomu nádherně přežít vlastně cokoliv.

Foto: Honza Průša

Turnový háj

Eva Turnová ty sloupky průběžně psala pro různá média, já je ale chytám u ní na facebooku. A baví mne jejich lehkost, vytříbené pointy i to, jak neortodoxně a s nadhledem se na svět dívá.

Je to trochu jako obraz „Svatba manželů Arnolfiniových“ od van Eycka. Jeho geniální oko zachytilo vlastně běžnou situaci po svém, s rozšířenou perspektivou a já mám pocit, že to, co uměl udělat on štětcem, dokáže Turnová perem nebo klávesnicí.

Chvíli jsem se bavila představou, že po historce o setkání s Mejlou Hlavsou zazní třeba píseň „Říkal si Hurikán“ a po zmínce o oblíbených skladbách Václava Havla se éterem ponese „Sladké mámení“, aby se posluchač mohl oklepat z tíže temného undergroundu a spočinout na vlnách hudební lobotomie.
Eva Turnová, Turnový háj 10

Teď vyšel už desátý soubor jejích sloupků z posledního roku, knihu zas doplňují autorčiny malby. A já si rád ten ucelený pohled na uplynulý rok připomenu, i když jsem většinu textů četl průběžně v době jejich vzniku.

V té aktuální kronice tak mimo jiného sledujeme vypořádávání se s covidem, je tu text věnující se Putinovské agresi na Ukrajině, je tu i ta příhoda s nelogickým sestavováním playlistu ve veřejnoprávním rozhlase, nebo příhody z cestování vlakem.

Turnový háje jsou krásnou kronikou uplynulých let a vlastně tu chuť a vůni a podstatu roku vystihují líp, než novinové ročenky.

Kniha „Turnový háj 10“ vyšla v roce 2022 u nakladatelství Eturnity.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz