Hlavní obsah
Aktuální dění

Víte, kolik stojí překrojení chleba? V Albertu 11 korun

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Honza Průša

Je správné inkasovat za překrojení chleba 11 korun? A co je to záhada mizejícího chleba? I na to najdete odpovědi v tomto článku.

Článek

Chodím nakupovat do Alberta, protože je nejblíž. A při jednom z nákupů jsem si, ani nevím proč, všiml etiket u krájené Šumavy. To, co na nich bylo uvedené, mne překvapilo. Bochník chleba dle nich váží 1200 gramů, půlka 560 gramů a čtvrtka pouhých 260 gramů. A člověk ani nemusí být geniálním matematikem, aby si všiml, že to nesedí.

Dvojím překrojením chleba tu dochází k ztrátě 160 gramů. Paranormální jev místními vyznavači chemtrails a podobných konspiračních teorií zatím nepopsaný. Označit by se mohl třeba jako „záhada mizejícího chleba“. V prvním okamžiku jsem se tedy zasmál, jak tady někdo špatně počítal. A byl jsem rád, že mám hezkou historku k pivu.

Pak jsem si ale všiml i ceny. A jo, předesílám, že rozumím tržní ekonomice, že chápu, že konečná cena je plně na prodejci a na nás, zákaznících je, zda si u něj zboží koupíme nebo ne. Ale i tak se mi cenotvorba, pro kterou se Albert (a předpokládám, že v ostatních supermarketech to budou mít podobně) rozhodl, nemile překvapila.

Bochník Šumavy tu stojí 44,90 Kč, půlka 24,90 Kč a čtvrtka 13,90 Kč. Hodnotu dvojího překrojení chleba si tak v Albertu vyčíslili na 11 Kč. A to mi nepřijde málo. Zvlášť pro lidi, co mají hluboko do kapsy, jako třeba osamocení důchodci, kteří by stejně celý bochník nespotřebovali.

Foto: Honza Průša

Ceny chleba v supermarketu Albert

A tak mi to od Alberta a jo, jak jsem psal, má tu nevýhodu, že ho mám nejblíž, přijde docela nefér. Pokud se mu vyplatí prodávat celý bochník za nějakou částku a já věřím, že tu cenu nedotuje, pak není důvod, po dvojím překrojení chleba, zdražovat o nějakých 25 %.

Na závěr ještě rozuzlení záhady mizejícího chleba pro ty, co dočetli až sem. Jde o toleranci při krájení, protože se nikdy netrefíte na přesnou půlku. A tak je z důvodu předběžné opatrnosti uváděna taková hmotnost, aby zákazník nemohl být klamán, když se paní od pečiva s nožem netrefí přesně.

Anketa

Je fér, účtovat si 11 korun za překrojení chleba tak, jak to dělá Albert?
Ano, je to věc prodejce, který nikoho nenutí koupit čtvrtku chleba
6,8 %
Ne, dvojím překrojením chleba nevznikne hodnota v ceně 11 Kč
90,8 %
Je mi to jedno
2,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 10189 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz