Hlavní obsah
Rodina a děti

Mám pomáhat manželce v domácnosti? Ani mě nehne, mám své práce dost

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels/Cottonbro studio

Chodím do práce a vydělávám na celou rodinu, věnuji se dětem a dělám okolo domu. Vyřizuji platby, pojištění, povinná ručení. Učím se s dětmi, vozím je na kroužky a angažuji se v nákupech. Uklízet, prát a vařit ale opravdu nebudu.

Článek

Dobrý den, jmenuji se Tomáš a táhne mi na čtyřicet. Mám skvělou ženu a společně vychováváme své dvě děti na základní škole.

Ještě do nedávna jsme si žili spokojeně. Oba jsme pracující, přispíváme do rodinného rozpočtu, péči o děti si přirozeně dělíme, i když se ženou jakožto jejich mámou tráví času o něco víc, což považuji za normální.

Žena se stará o chod domácnosti uvnitř, já venku. Sekám trávu, štípu dříví, prohazuji sníh, starám se o auta, v případě potřeby ledacos opravím, přivrtám apod. A jako každý čtyřicátník jsem někdy taky unavený a rád si dopřeji klid a odpočinek.

Žena, jak jsem psal, zajišťuje chod domácnosti doma. Vaří, žehlí, uklízí. Oba přidáváme ruku k dílu.

Nedávno však přišla s tím, že manžel jedné její kolegyně doma občas i vysává a myje koupelnu. A údajně jiný manžel jiné kamarádky vyklízí myčku a vynáší pravidelně odpad.

A od té doby vedeme menší či větší hádky, že ona je doma na všechno sama a když ji argumentuji mou prací venku, angažovaností při učení dětí a nákupech, nebere to zřejmě za dostačující.

Ptal jsem se tedy, zda mají ony kamarádky či kolegyně byt či dům. Žena odpověděla, že žijí v bytě a já se jí snažil vysvětlit, že tam toho muž moc nemusí, kdežto okolo domu je práce pořád. A i když svou ženu miluji, domácí posluhovačku jí vážně dělat nehodlám. Ona mi venku také nepomáhá a neštípe dříví, což já považuji za správné.

Také se jí s nadsázkou snažím vysvětlit, že neexistuje ministerstvo úklidu, kvůli kterému by musela furt šůrovat. Raději bych byl, kdyby si čas od času sedla na gauč vedle mě, nebo třeba ven pod pergolu a měli jsme chvíli klidu. Nepřijde mi v pořádku, aby muž, který se rozhodně nefláká, ještě večer uklízel, aby měla žena dobrý pocit. Protože milé dámy, za nás tu naši práci taky nikdo neudělá.

Neříkám, že je správně když je muž lemra a žena táhne všechno sama, naopak. V našem případě to tak není a i já jsem podstatným přínosem. Však žena často říká, co by si beze mě s dětmi počala a já jí to oplácím. Čas od času se ale dá do řeči s těmi, jejichž muži kmitají i v domácnosti a to je pak boj.

Milé ženy z bytovek, pokud vaši manželé za vás doma uklízí, dovedu to pochopit, ale nemotejte hlavy ženám z rodinných domů, když nevíte kolik práce je kolem nich venku. A zároveň když mají tyto ženy schopné tatínky svých dětí.

Má úcta.

Tomáš

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz