Článek
Jsem docela pohodový a klidný a hlavně trpělivý člověk. Snáším bez problémů nálady lidí, hluk, křik, hukot aut, bzučení mouchy a komárů, ale co mne dovádí k totálnímu šílenství? To jsou kolikrát telefonní hovory s robotem. Dříve mne to vytáčelo k nebesům a snášel jsem se k zemi jak tornádo. Dnes? Užívám si to, ale jen pokud mám dost času. Protože hovory s robotem jsou na dlouhé lokte, kolikrát více než půl hodiny. Nejdelší hovor s robotem trval zhruba hodinu a nedospěl jsem k žádnému řešení mého problému, mých dotazů, prostě na konci hovoru jsem byl stále na začátku.

Tady máte příklad jednoho z mnoha telefonických hovorů na úřad.
Crrrrrrrrrrrr. Vytočil jsem číslo a slyším vyzvánění na druhé straně. Půl minuty ? Nic. Minuta? Ozve se. “ Dobrý den, dovolali jste se na … , bohužel všichni naši operátoři jsou zaneprázdněni a věnují se klientům, kteří se dovolali před vámi. Můžete zanechat své číslo a my vám zavoláme zpět. Pokud chcete pokračovat v hovoru, čekejte. “ Crrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Vyzvánění stále slyším, ale okořenili ho melodií, která už čítá skoro čyři minuty. Poté se ozve: “ Jste první v pořadí." Crrrrrrrrrrr. Melodie vyzvání dál a mně už z toho drnčí ucho. Pak se ozve: “ Jste první v pořadí." A já si říkám- Kurnikšopa, když jsem už skoro 8 minut první v pořadí, proč se mi nikdo nevěnuje a nezvedne to na druhé straně nějaký člověk? To si tam dává kafe? Nebo šel na nákup? Nebo vedle v kanceláři hraje hru na počítači? Nebo? Crrrrrrrrrrrrr. Čekám. Melodie mi drásá nervy. Začínám pomalu a jistě pěnit a až to ten operátor na opačné straně konečně zvedne a začne se mi věnovat, tak to teda schytá. Nervy mi rupnou a vybuchnu jak dobře natlakovaný papiňák. Možná i víc prudčeji. Po asi dvaceti minutách to vzdávám a pokládám mobil a ukončuji pokus o zavolání na úřad. Jenže nutně potřebuji něco akutního a důležitého vyřešit, tak to telefonní číslo vytáčím znova. Ozve se: „Dobrý den, dovolali jste se na…, bohužel všichni naši operátoři jsou zaneprázdněni a věnují se klientům, kteří se dovolali před vámi. Můžeme vyřešit váš problém spolu. Řekněte mi jednoduchou větou, čeho se váš problém týká, ať vás mohu přepojit na správného lidského kolegu.“ A já na to: (v domnění, že tomu robotovi usnadním práci, aby si nezavařil své kovové matrixové mozkové buňky). Řeknu tu nejjednodušší větu pro jeho pochopení. “ Prosím spojit operátora." A robot, po několika sekundách, kdy mlčí a zřejmě si v matrixové hlavě skládá puzzle z mých tří slov konečně odpoví. “ Děkuji. Abych vás mohl přepojit na správného lidského kolegu, prosím, sdělte mi ještě jednou jednoduchou větou, co potřebujete." Já pěním. Tohle už je zkouška vyšší životní. Trpělivosti. Abych to tomu robotovi usnadnil ještě více, odpovídám, v domnění, že skoro po víc jak půl hodině konečně budu moci řešit svůj problém a vyřeším ho. Zklamu vás. Nevyřešil jsem nic. Říkám:" Operátor". A myslím si - tak tohle snad ty inteligentní robote už pochopíš a spojíš mne s živým operátorem, kterému to myslí. A ono houbeles. Robot chvíli opět mlčí, opět si skládá to své puzzle a jeho reakce? “ Děkuji. Ale abych vás mohl spojit na mého lidského kolegu, řekněte mi krátkou větou, čeho se týká váš problém." A já na to: “ Superdávka". A robot na to: “ Děkuji, pokud chcete platit inkasem, zmáčkněte trojku. Pokud chcete platit jiným způsobem, zmáčkněte pětku. Pokud chcete přepojit na operátora, zmáčkněte šestku." To jsem už byl ve stavu, kdy jsem ten mobil chtěl rozmlátit kladivem, rozkousat v zubech, vyhodit oknem. Ale ovládly mne emoce klidu a bral jsem to jako životní zkoušku, kdy prostě vyhraju já a ne robot!

Pokračoval jsem tedy a zmáčknul dle instrukcí robota na displeji číslo šest. Chvíli bylo ticho. Pak se ozvalo: „Crrrrrrrrrrrrrrrrrrrr“. A na druhém konci opět robot: „Děkujeme za zavolání, bohužel všichni naši operátoři jsou zaneprázdněni a věnují se klientům, kteří se dovolali před vámi. Pokud chcete pokračovat v hovoru , vyčkejte na spojení s operátorem, v tuto chvíli je však čekací doba 7 minut. Pokud chcete, abychom vám zavolali nazpět, zmáčkněte jedničku a my se vám ozveme hned , jak to půjde. Pokud chcete přepojit na operátora, vydržte na telefonu. Děkujeme.“ Mám pokračovat přátelé? Už jste to také zažili? A přežili jste? Nebo jste šli koupit nový mobil, protože ten původní jste rozdupali na padrť vzteky? Já? Nic jsem nevyřídil . Neměl jsem už na to nervy. Druhý den jsem osobně zašel na úřad, kde jsem natrefil na paní, která vstala levou zadní. Ale vydýchal jsem to, říkal jsem si, robota máš za sebou, tahle paní už tě fakt nevytočí. A nevytočila. Přišel jsem , řekl jsem , vyřídil jsem. A mám to za sebou. Jak zpívá Dáda Patrasová. Nebo Heidi? To už je fuk. Robot mne rozsekal na kousíčky a já se opět posbíral. Na mne si nepřijde.
https://www.novinky.cz/clanek/internet-a-pc-hardware-ces-2025-z-mobilu-se-stane-robot-staci-pripojit-telo-40503386
https://fzone.cz/clanky/nudite-se-vyrobte-si-robota-ze-sveho-smartphonu-8820
https://www.penize.cz/spotrebitel/438726-halo-u-telefonu-robot-dokazete-se-domluvit-s-umelou-inteligenci
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/superdavka-socialni-davky-bydleni-seniori-deti_2505291137_jab