Článek
Vlak maglev, přezdívaný T-Flight, byl postaven státní společností China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC), píše New Atlas. Vlaky Hyperloop fungují tak, že tlačí magneticky levitující moduly s velmi malým odporem vzduchu.
Předchozí držitel rekordu pro nejrychlejší vlak maglev je podle JRPass série L0 SCMaglev v Japonsku, který dokáže dosáhnout maximální rychlosti 630 km/h.
Pro testování nového vlaku postavil CASIC trať dlouhou zhruba 2 kilometry v nízkotlaké vakuové trubici.
Aby vlaky dosáhly tak vysokých rychlostí, nesmí narazit téměř na žádné tření. CASIC tedy vyhladil testovací dráhu na rovinnost s tolerancí 0,3 milimetru, což znamená, že mezi nejnižším a nejvyšším bodem rovného povrchu je rozdíl 0,03 mm. Tunel o šířce 6 metrů má také max. povolenou chybu geometrické velikosti menší než 2 mm, což znamená chybovou odchylku vůči dokonalému tvaru. A celé potrubí se může vrátit na normální tlak za pět minut, uvedl New Atlas.
Ve druhé fázi testování T-Flight má CASIC za cíl prodloužit trať na 60 km a umožnit vlaku dosáhnout rychlosti 1 000 km/h.
Při této teoretické maximální rychlosti by vlak maglev byl ještě rychlejší než osobní proudové letadlo, které se podle Simple Flying, pohybuje průměrnou rychlostí mezi 925 km/h až 966 km/h.
Tím však ambice společnosti nekončí. S plány na spojení mezi Wuhanem a Pekingem, které může podle videa z roku 2018, dosáhnout rychlosti až 2 000 km/h.
Elon Musk poprvé navrhl systém hyperloop pro USA v roce 2013, ale o více než deset let později Muskova vize ještě nespatřila světlo světa. Jedna z největších společností v oboru, Virgin, uzavřela svou vlastní hyperloopovou společnost, která se naposledy v roce 2023, jmenovala Virgin Hyperloop.