Článek
Zákon o zelené přirážce na paliva prošel ve Sněmovně na klíčovém výboru. Zdražení přijde ale až po volbách. Zdali je toto úmyslný tah Fialovy vlády? Vše totiž s největší pravděpodobností dopadne na hnutí ANO včetně rozbouřených občanů. Je třeba ale připomenout, že právě současná vláda rozšířila emisní povolenky, a to na pohonné hmoty, energie i bydlení. Ale jak by vláda či někteří europoslanci mohli vůbec pochopit finanční problémy obyčejných lidí, když je jejich měsíční výplata přes dvě stě tisíc korun?
„Třetina domácností je na hranici chudoby. Jsem pro, aby se vše implementovalo způsobem, který nebude mít takový dopad do peněženek lidí v regionech,“ nadhodila Nerudová v debatě, když byla dotazována, zdali dokáže lidem vysvětlit, že situace v příštích pár letech bude sociálně neúnosná. Je výborné, že europoslankyně ví, že třetina domácností balancuje na hraně chudoby. Výbornější je, že na to přichází až teprve teď.
USA a Čína nemají v plánu zakazovat automobily se spalovacími motory. Dokonce nemají v plánu ani rozšiřovat emisní povolenky, které ve skutečnosti vůbec neřeší klimatickou hrozbu. Jde pouze o lukrativní business, na kterém vydělává pouze pár vyvolených, kteří si přerozdělují obrovské dotace.
Danuše Nerudová hovořila o třetině české populace, která se ocitá na hraně, nicméně můžeme spekulovat, zdali se ze třetiny nestane závislá polovina na sociálních dávkách díky experimentu, který s ochranou přírody nemá nic společného. Zdali bude mít člověk vůbec chuť do života, když už teď někteří z nás žijí z výplaty do výplaty? Lze tvrdit, že lidé čím dál tím více přemýšlí, jak se vymanit ze státního systému, který spíše připomíná krysí závod.
K tomu europoslankyně a členka hnutí STAN, které je propleteno s největší korupční kauzou Dozimetr, sdílela na sociální síti Instagram alarmující příspěvek, že by čeští motoristé mohli přijít o starší dieselová vozidla kvůli emisím.
„V této věci navíc teď rozhoduje Evropský soudní dvůr. Evropská komise sice naznačila, že nehodlá zpětně starší dieselová auta zakazovat, nicméně německý ministr dopravy Volker Wissing si myslí něco jiného a říká, že rozhodnutí Soudního dvora by zpětně tady toto mohlo ovlivnit,“ uvedla Nerudová na síti.
Pokud nastane tato situace, že by vlastníci dieselu o ně skutečně přišli, můžeme se ptát, zdali Evropská unie není jen rudý spolek zahalený do zelené barvy a zdali se opět nevracíme do doby, která má být již dávno uzavřenou kapitolou.
Jak hodnotíte současnou vládu?
Anketa
Zdroje: