Článek
Některé reklamy jsou chytré. Některé jsou vtipné. A pak je tu celá smršť těch, které člověku přimějí zpochybnit smysl existence. Vítejte ve světě ultimátních zážitků, tančících zákaznic a manželů, kteří obětují důstojnost výměnou za slevu na paštiku.
Ultimátní epidemie
Kdo vypustil do éteru slovo „ultimátní“, a proč se ho teď drží každá druhá reklama jako klíště? Ultimátní burger, ultimátní nabídka, ultimátní víkend, ultimátní sleva, ultimátní stroj na skvrny. Vážně? Pokud je všechno ultimátní, není ve výsledku ultimátní vůbec nic.
Co přijde dál? Hyper-ultimátní slevová smršť? Megaluxusní zážitek z konzumace tvarohu?
Dá se vůbec běžně žít, když je na vás všechno ultimátní? Nechcete si dát normální čaj? Ne. Teď jedině ultimátní čajový zážitek s příchutí levandule a krize středního věku.
Už máte svoji … card?
Kdysi stačilo vejít do obchodu, něco koupit, zaplatit a odejít. Dnes? Bez věrnostní karty jste nikdo. A nedejbože, abyste zapomněli aktivovat kupon – pak platíte o dvacet korun víc a ještě se na vás pokladní dívá, jako byste si chtěli pytlík bonbonů ukrást.
A co teprve reklamy! Pamatujete si tu s paní, která po použití Clubcard dostane… co vlastně? Pravděpodobně záchvat euforie. Vrhá se mezi regály a tančí, jako by vyhrála ve Sportce. Přitom jen koupila máslo o čtyři koruny levněji. Proč? Opravdu – proč?
A pak je tu reklama na Kaufland Card, která vypadá jako scénka z manželské terapie. Gauč to jetě umocňuje. Dva dospělí lidé, se během pár sekund promění v tragikomické duo. Je to groteska? Je to reklama? Je to skrytá sociální studie o ztrátě soudnosti pod tlakem věrnostního systému? Těžko říct. Jisté je jen to, že ušetřili pár korun. A přišli o kus důstojnosti.
Kolik by Vám musel někdo zaplatit, abyste se takto před národem znemožnili?
A co s tím?
Nic. Nenechte se „oblbnout reklamou“. Nakupujte podle rozumu, nejen to, co je „JARovsky“ výhodné. A pokud jste v poslední době viděli reklamu, která vás skutečně zaujala, napište mi do komentářů.