Hlavní obsah
Názory a úvahy

Bez peněz do hospody nelez. Kdo nemá jízdenku, nejede

Foto: pexels.com

Kdo má platnou jízdenku, může se vlakem dostat kamkoliv.

Každý by si měl uvědomit, že žít nad poměry nejde. Kdo co vydělá, ať si utratí. Pokud chce. Jde o rozhodnutí každého jednotlivce. Jsou však mezi námi ti, kteří občas chtějí uzobnout pro sebe víc.

Článek

Nastoupí do prostředku hromadné dopravy a jedou. Jízdenku neřeší. Jsou to černí pasažéři. Vejdou do obchodu, otevřou láhev s alkoholem a na místě ho vypijí. Maminka nakupuje a dítěti vrazí do ruky rohlík, aby byl malý potichu.

Přeprava zdarma neexistuje

V obchodech jsou na podobné situace připraveni. Počítají s nimi. Drogerie mají proškolené zaměstnance, kteří mají za úkol reagovat na prohřešky zákazníků podle vlastního posouzení situace.

Anketa

Porušil/a jste někdy úmyslně pravidla nastavená prodávajícím, přepravcem nebo společností?
Porušuju je s chutí a rád/a, takže už ani nemohu počítat, kolikrát jsem je porušil/a.
9,4 %
Mám strach i z toho přejít na červenou, ačkoliv není auto ani v dohledu/doslechu.
80,2 %
Občas. Je to pro mě celkem lákavé. Bez peněz si vzít službu nebo věc. Skvěle si tím vyplavím adrenalin.
10,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 499 čtenářů.

Kdo si rozbalí parfém, i když může ke zjištění vůně použít vedle položený tester zdarma, měl by být připraven na úhradu parfému. Nikdo další totiž není povinen kupovat si zboží rozbalené, u kterého prodejce nemůže garantovat dodržení gramáže.

Pokud má kdokoliv pocit, že se dostane z bodu A do bodu B, kam nemůže dojít pěšky, prostředkem hromadné dopravy zdarma, mýlí se. Kontrolor ho během přepravy může požádat o předložení jízdenky. Nemáš? Uhraď jízdné a přirážku k němu nebo si vystup!

Zvýšilo se jízdné i kvalita cestování

Jestli se mění podmínky a jak, to jsem zjišťoval během cesty z Prahy do Vsetína. Jezdím vlakem. Každé dva týdny si sednu do jedničky, kde mám více místa na nohy a drandím. Jízdní doklad si pořizuji předem na internetu.

„Pokud cestující nemá jízdní doklad, může být v nejbližší zastávce vyveden z dopravního prostředku,“ prozradil mně vlakvedoucí. Na dráze dělá už 30 let. Během té doby sice došlo k navýšení jízdného, ale spolu s ní i ke zvýšení kvality cestování.

V Česku je podle něj minimum zpoždění v porovnání se zahraničími destinacemi. A to máme jednu z nejhustších síť kolejnic přinejmenším v Evropě, což je způsobeno jako důsledek výstavby železničních tratí za Rakouska Uherska. Každá trať musela směřovat do Vídně!

Výše škody může překvapit

Jsou mezi námi bohužel cestující, kteří dokáží pořádně zavařit svým přístupem i druhým. Pokud někdo nemá jízdenku a ani doklad totožnosti u sebe, bývá z přepravy vykázán za asistence Policie ČR.

Jen u některých vlaků je totiž přítomna bezpečnostní agentura. Tu najímají dráhy při očekávaných problémech. Typickým příkladem jsou cesty fanoušků na fotbalová utkání. Pokud není zrovna na cestě, může se v nejbližší zastávce na příjezd ochránců zákona čekat.

Vlak nabírá zpoždění, cestujícím přestávají navazovat spoje, pokud je dráhy nedokáží pozdržet, začíná růst škoda. Vyšplhat se může i na desítky tisíc korun, které pak tvoří jako vzniklý důsledek cesty neplatiče předmět soudního vymáhání.

V životě je dobré počítat se všemi eventualitami. Vyplatí se však všem žít v pohodě a bez stresorů, které si vytváříme často sami. Jezdí se jen s předem zakoupenou jízdenkou, v krámě se nezaplacené zboží nekonzumuje, vůně se zkouší jen v podobě testeru.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz