Hlavní obsah
Cestování

Cestovní průmysl ukazuje žraločí zuby. Etika uhýbá mamonu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pexels.com

Turisté, kteří letěli přes svůj strach z nebezpečí, mohou zažehnout revoluci v nákupech zájezdů.

Mnozí jsme si mysleli, že dovolená by mohla být obdobím klidu a pohody. Do letoška. Dnes vidíme, jak cestovní kanceláře pro pár stříbrných pošlou své klienty do míst, ve kterých sami nevědí, co bude zítra.

Článek

Premiér říká, že by na Rhodos neletěl. Ministrovi zahraničí to je jedno. Nechce vstupovat do soukromoprávních vztahů mezi cestovními kancelářemi a klienty. Přitom je to právě resort zahraničních věcí, který může vyhodnotit některé destinace jako rizikové.

Cestovky chtějí vydělat

No a tak dnes skoro v přímém přenosu sledujeme, jak jedna skupina turistů za druhou opouští řecký ostrov Rhodos, kde bojují se smrtícími plameny a současně jak na ten samý ostrov přilétají jiní turisté, kteří se tak rozhodli.

Slovo rozhodli bych dal spíše do uvozovek. Mnozí rok nebo dva šetřili a požádali cestovní kancelář o storno nebo změnu destinace kvůli svému pocitu bezpečí. V tu chvíli však na ně jimi vybraná cestovka vyplázla jazyk a řekla, ať letí, že musí obsluhovat další zájemce o zájezd.

Poměrně chápu, že každý musí vydělávat, aby měl na uhrazení složenek. O nic jiného v tomto brnkání na nervy nejde. A za delší konec provazu tahají ti, kteří již prodali a peníze zinkasovali. Jak se totiž pustí koruna, začne se kutálet…

Reklamace může být oprávněná

Když se mi někde líbí, rád se vracím.

Sám jsem nedávno letěl s cestovkou do poměrně exotické destinace, kde jsem narazil na problém. Já česky, rukama nohama anglicky, trochu rusky, s pár německými slovíčky v zásobě a místní arabsky. Taxikáře, který mě měl dovézt na hotel, jsem neviděl. A ani ho nenašel.

Rozladěný jsem reklamoval ve tři v noci, ale když se ani v Praze nepodařilo zajistit odvoz v Dubaji, poradil jsem si.

Podle šipek jsem došel ke stanovišti, jeden vůz si vybral sám a na hotel se přepravil. Po příletu jsem svůj stesk popsal a navrhl kompenzaci ve výši cestovného 1 000,- Kč + ztráty iluzí o dokonalých službách ve výši 500,- Kč a za týden jsem měl patnáct stovek na účtu.

Při setkání s požárem, o kterém obě strany vědí předem, bych neváhal a chtěl vrátit podstatně víc!

Není těžké koupit pobyt a letenku!

Obávám se, že pokud nebudou během případných reklamačních řízení vyřešeny nároky dovolenkářů v cuku – letu, mohou v dlouhodobém horizontu cestovky splakat nad výdělkem. Do budoucna se totiž mohou turisté přeskupit k jiným, u kterých naleznou větší pochopení.

Nebo si začít hledat cesty do zahraničí složením zakoupeného pobytu a letenky sólo tak, jak to již dnes mnozí dělají. Ono totiž vše může fungovat i bez cestovek, které vlastně kupují jen letenku a pobyt coby prostředníci (sám mám tuto formu cestování vyzkoušenou).

Od dovolené každý z nás očekává spíše pozitivní zážitky, aby měl na co vzpomínat. Nikdo ji nechce absolvovat s představou vzniku traumatizujícího zážitku při evakuaci, se kterým se pak může dlouhodobě a nákladně vzpamatovávat v rámci psychoterapeutických služeb.

Hra s ohněm, zinkasované peníze v kešeni cestovky a turista v rozpacích na letišti v místě, kam se mu na poslední chvíli vůbec nechtělo, to vše může spustit revoluci v cestování. A smeteny do moře zapomnění mohou být právě věhlasné cestovní kanceláře! Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá.

Anketa

Letěli byste s cestovní kanceláří na dovolenou do destinace, která se stala nebezpečnou?
Ano, zaplatil jsem a vybral jsem si. Je to moje volba.
0 %
Ne, snažil bych se zájezd stornovat nebo vyměnit.
100 %
Nevím. Rozhodl bych se podle aktuální situace.
0 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 5 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz