Článek
Nemuselo by tomu tak být, pokud by došlo k naplánování speciálních dopravních akcí! O Velikonocích dýchal skoro každý, kdo byl dopravní hlídkou zastaven. Někteří si i lízli. To aby se vyloučilo užití omamně psychotropních látek před jízdou.
V protisměru se nejezdí
Pracovní den po svátkách jsem jel domů. Zabočil jsem do ulice, kde bydlím a ejhle! Proti mně, rozuměno v protisměru, cyklista. Frčel směrem přímo k čumáku mého auta!
Trochu jsem se lekl, ale dupnul jsem na brzdu, a zabránil tak kolizi. A on s nějakým dobrým pokrmem na zádech uháněl v klidu dál. Doufám, že pokrm nevystydnul a jeho objednatel ho dostal v pořádku…
Je mně opravdu jedno, co kdo a komu převáží, jen bych byl rád, kdyby každý účastník dopravního provozu dodržoval dopravní předpisy. Chápu, že pospíchá, ale pokud bych já vjel do protisměru, budu mít oplétačky.
Zabavit lze i kolo
Některá města byla ještě nedávno tak benevolentní, že ukousla na šíři z vozovek speciální pruh pro cyklisty. Auta bohužel nezeštíhlela, jen se sem tam začínají tvořit kolony. Ať si tedy lidé na velocipedech jezdí ve vyhrazených pruzích!
Díky této vymoženosti se provoz cyklistů podařilo někde změnit. Už jejich řidiče nepotkáváme mezi chodci, ti se tak mohou cítit bezpečněji. O to více však trpí lidé za volantem v běžném provozu…
Anketa
Pokud by se kdokoliv z velocipedistů rozhodl argumentovat tím, že nepotřebuje znát dopravní předpisy, protože není držitelem řidičského oprávnění, může strážník nebo policista zrekvírovat předmět doličný a je to.
Cyklisté mohou zmizet v trapu
Povědomí o existenci dopravních předpisů získává každý žák základní školy během speciálních hodin dopravní výchovy. Červená znamená pro chodce stůj, zelená je naopak pokynem k započetí chůze. Důvěřuj, ale prověřuj, říká se. Pokud není vydáno úředně ověřené oprávnění být účastníkem dopravního provozu, měl by se ho každý účastnit jen v doprovodu osoby, která jej má.
Pokud tomu tak nebude a na silnicích se budou vyskytovat osoby, které ohrožují bezpečnost silničního provozu, může malér nastat kdykoliv!
Dojde-li ke střetu cyklisty a řidiče automobilu, může vzniknout i škoda nikoliv malá. A co si na kom jako šofér vezmu, když vlastník kola naskočí na sedátko a zmizí v trapu?
Investic státu a obcí do cyklistů bylo již více než dost. Myslím, že by se měla zahájit diskuse o tom, že i milovníci kol a koloběžek mají povinnosti, které musí dodržovat. Začít by se mohlo evidencí držitelů a povinným ručením odstupňovaným podle dodržování dopravních předpisů. A do ostrého provozu jen po provedeném přezkoušení o jejich způsobilosti v oblasti Zákona o provozu na pozemních komunikacích!