Článek
„Každý výrobek má ale návod k použití,“ zdůrazňuje. Jeho přiložení je jedním ze základních práv spotřebitelů při koupi jakéhokoliv druhu zboží. Ovšem i jeho dodržování je pak povinností každého kupujícího při úvaze o tom, jestli reklamovat nebo ne.
Výrobky měly technický charakter
Do listopadu 1989 bylo možné si o podobných kratochvílích i v dospělé populaci jen zdát. Prodejny s erotickým zbožím nebyly, zboží tohoto druhu se do socialistických států nedováželo. Kdo ze šťastlivců, který dostal výjezdní doložku do západní ciziny, by se rozhodl podobnou legrácku propašovat, měl by hned co vysvětlovat!
Prudérní morálka státních úředníků padla se železnou oponou. Lidem se rozsvítila očíčka a každý, kdo chtěl, začal si plnit své tajné sny. Příležitosti se chopil i volný trh a začalo se dovážet. Zboží, které tehdy bylo k mání.
A s výrobky se muselo zacházet až extrémně opatrně! Materiál, ze kterého byly vyrobeny, připomínal novodurové trubky a plast byl prostě odlit do forem, které byly vyrobeny podle jednoduchých návrhů.
Dveře otevřela jazyková vybavenost
Až s rozvojem technologií začalo postupně docházet ke zvyšování kvality nabízeného zboží. První počítače v továrnách přinesly dokonalejší tvary, konečně pak došlo i k lepšímu zachycování reality. A dráždící výstupky na těchto pomůckách pro zlepšení kvality rodinného života, byly nahrazeny napodobeninami žilních cest.
První videokazety, dabované jedním monotónním hlasem, byly rychle vytlačeny přirozenými vzdechy a v Česku a na Slovensku započala éra hvězd erotického nebe! V Německu již byla známá star českého původu Nora Baumberger s umělecky znějícím přízviskem Dolly Buster.
Anketa
U nás ji následovala učitelka mateřské školky, která si začala říkat Paula Wilde, mezi muží zazářil jako pornokrál Robert Rosenberg. Student Vysoké školy ekonomické Oldřich Widman díky svému brilantnímu jazykovému vybavení nejdříve překládal producentům erotického světa, pak se stal jedním z nich.
Umělá inteligence i v posteli
Úspěšně absolvoval, získal akademický titul Ing. a vrhnul se po hlavě do světa lechtivého podnikání, ve kterém se úspěšně pohybuje i v současnosti. Díky němu otevřel Palác kultury brány prvnímu erotickému veletrhu (ten navštívilo neuvěřitelných 70 000 zákazníků).
Globalizace a rozšíření telekomunikačních zařízení a výpočetní techniky spolu s umělou inteligencí nyní zasazují jednu z posledních ran kamenným obchodům s tímto segmentem zboží na trhu. Podepisuje se i změna nákupních zvyklostí.
Většina zboží se prodává po internetu, vydělávají na něm tak hodně přepravci, kteří rozváží diskrétní balíčky. V současnosti již obsahují napodobeniny lidské kůže, zájemci si mohou vyměnit nástavec podle svých potřeb a z telefonů a smart phonů regulují podle vlastní chuti rychlost a otáčky.
Zanedlouho nebude potřeba ani herců a hereček, poslouží dokonalé kopie stvořené zákazníkem na jeho obrazovce. Jen u pomůcek je potřeba dávat pozor na návody a číst je pozorně: „Jeden z našich zákazníků přehlédl, že sice svoji hračku může opláchnout v myčce na nádobí, ale místo 30 stupňů Celsia teplé vody zmáčkl tlačítko s devadesátkou. Pak se divil, že se mu výrobek scvrknul,“ popisuje Ing. Oldřich Widman pokus o reklamaci, kterou však uznat nemohl.