Hlavní obsah
Lidé a společnost

Jede, jede poštovský panáček. Selhávají i zaměstnanci

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pexels.com

Dopisy nahrazují maily a textovky.

Kdo si myslí, že za nepořádek na České poště může jen ministr vnitra Vít Rakušan, hodně by se divil! Někdy totiž může stát za nepříjemným lapsusem obyčejná lidská chyba. Co dělat při tomto zjištění?

Článek

Kdybych i chtěl tento příběh vymyslet, asi bych mu sám věřil jen s velkými obtížemi. Přesto se mně nedávno stal!

Chyby dělají konkrétní lidé

Volal mně odesílatel doporučeného dopisu s dotazem, jestli už jsem ho obdržel. Má odpověď: „Vůbec o něm nevím,“ pro něj byla překvapením. „Vy jste neměl oznámení ve schránce?“ „Ne, neměl,“ vysvětlil jsem.

Vzhledem k obsahu zásilky jsme se domluvili, že zajdu na doručovací poštu a zásilku vyzvednu. Přišel jsem ve čtvrtek dvě hodiny před zavíračkou. Po hoďce jsem čekání vzdal, tolik času jsem neměl.

V pátek ráno jsem naklusal znovu, tentokrát po ránu. Na řadu jsem přišel po půlhodině. „Opravdu tady nic nemáte,“ sdělila mně paní za přepážkou. Pak ji napadlo překontrolovat nedoručené dopisy na mé adrese. „Jé, kolega napsal chybně Vaše jméno,“ usmála se na mě.

Nejsme stroje, jsme lidé

Není nic jednoduššího než říct, že za vše může vláda nebo ministr či management, ale ono tomu tak být prostě nemusí. Jakoukoliv firmu totiž dělají konkrétní lidé. A ti bohužel mohou zapomínat nebo dělat chyby.

Jde o přirozenou lidskou vlastnost. Když si vzpomenu, kolik jsem jich v životě udělal já sám!

Prvně šlo nejspíš o zapomenutý domácí úkol, který jsem pak ve škole dopsal o přestávce někde na lavici. S chybami. Dnes někdy nepřekontroluji poštu ve spamu a pak přijímám telefon s dotazem, jestli jsem vůbec dostal mail. Nejsme stroje, jsme lidé.

Poštovní služby na radnice

Zlaté časy České pošty jsou prostě pryč. Kdo z nás si dnes vzpomene, že existovala listovní zásilka s názvem korespondenční lístek? Dostal snad někdo ze čtenářů těchto řádek telegram?

Obávám se, že jde o pojmy, které směřují do slovníku historické češtiny.

Pokud někdo ještě dnes nostalgicky vzpomíná na placení složenek u přepážky a chce podobné služby dále využívat, měl by tlačit na svého starostu, aby rozšířil činnost podatelny na obecním úřadu a část břemene z neefektivního státního podniku sejmul.

Lidé na úřadech mohou za práci navíc dostat větší odměny a lépe se využije jejich potenciálu. No a pokud nebudou dělat chyby, zákazníci budou spokojeni.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz